۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82899994
T T
۰ نفر

بازتاب محاكمه متهمان حملات تروریستی تهران

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82899994
بازتاب محاكمه متهمان حملات تروریستی تهران

تهران - ایرنا – آغاز جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهك تروریستی داعش در حمله سال گذشته در تهران(حمله به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی«ره»)، در برخی رسانه های مطرح جهان از جمله فرانسه، رویترز و آسوشیتدپرس بازتاب داشت.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس به نقل از یكی از رسانه های داخلی نوشت: جلسه محاكمه اعضای منسوب به داعش كه درحمله (تروریستی) سال 2017 (1396) در تهران مشاركت داشتند، از روز شنبه در دادگاه انقلاب این كشور آغاز شده است.
این تارنمای خبری ادامه داد: بنابر گزارشی كه درتارنمای قوه قضائیه ایران منتشر شده، این پرونده 26 متهم دارد كه روز شنبه هشت نفر از آن ها به همراه وكلای مدافع خود در نخستین جلسه استماع پرونده حضور یافتند.
به گزارش آسوشیتدپرس، بنابر كیفرخواست یكی از متهمان، وی در سال 2015(94-1393) ایران را ترك و به داعش پیوسته بود. وی در سال 2016 (95-1394) در همان حال كه كمربند انتحاری پوشیده و اسلحه داشت، بار دیگر وارد كشور شد.
این خبرگزاری در پایان اضافه كرد: در ژوئن سال 2017(تیرماه سال 96)، پنج تن از شبه نظامیان وابسته به داعش، با حمله به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت الله(امام) خمینی(ره) رهبر ایران، دست كم 17 نفر را كشته و بیش از 50 تن را زخمی كردند.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از رسانه های ایران گزارش داد: محاكمه 26 فردی كه ادعا می شود عضو گروه داعش هستند روز شنبه به اتهام مشاركت در حملات سال گذشته 2017 به ساختمان مجلس و آرامگاه آیت الله (امام) روح الله خمینی (ره) رهبر انقلاب ایران، آغاز شد.
در این حملات هماهنگ و همزمان كه روز هفتم ژوئن (17 خرداد ماه 96) در تهران رخ داد و برای نخستین بار داعش مسئولیت آن را در داخل ایران بر عهده گرفت، 17 تن كشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه گزارش داد: چند تن از این متهمان كسانی بودند كه در كشورهای همسایه به داعش پیوسته و برای اجرای این حملات به كشور بازگشته بودند.
فرانس پرس افزود: با اینكه پنج مهاجم در همان روز حمله كشته شدند، اما پلیس در آن هنگام اعلام كرد كه پنج تن در صحنه این حملات كه در مركز و جنوب تهران رخ داده بود، دستگیر شده اند.
همچنین گزارش هایی در باره دستگیر شدن ده ها تن دیگر در طول چند ماه پس از گذشت این حمله منتشر شد كه بسیاری از آنها در عملیاتی در امتداد مرزهای عراق وتركیه بود.
جزئیات اندكی از نحستین روز محاكمه منتشر شده كه با حضور خانواده قربانیان این حملات برگزار شده است.ایران از دولت های عراق و سوریه در برابر داعش ودیگر گروه های شورشی (تكفیری) حمایت كرده است.
خبرگزاری رویترز نیز در این باره گزارش داد: یك شعبه دادگاه انقلاب ایران روز شنبه محاكمه گروهی از متهمان به مشاركت در حملات سال گذشته در تهران را آغاز كرد كه نخستین عملیات مرگبار گروه داعش در این كشور بود و 18 قربانی گرفت.
اروپام**9418**1486**1590