۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81680718
T T
۰ نفر

جوی خون داعش در بغداد در آستانه عید فطر

۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81680718
جوی خون داعش در بغداد در آستانه عید فطر

بغداد-ایرنا- داعش یكشنبه شب، در ایامی كه تا عید سعید فطر زمان زیادی فاصله ندارد، با چندین حمله تروریستی در بغداد جوی خون براه انداخت؛ این حملات گسترده تنها 48 ساعت پس از آن رخ داد كه این گروه تروریستی در فرمان جدیدی برگزاری نماز عید فطر را برای اهالی موصل ممنوع كرد.

منابع امنیتی عراق از جمله پلیس بغداد در گزارشی به السومریه نیوز، آمار تلفات یكشنبه شب پایتخت را با احتساب انفجار 4 خودرو بمب گذاری شده، یك انفجار انتحاری و یك بمب، 15 كشته و 25 زخمی اعلام كردند، اما منابع رسمی، از كشته شدن دستكم 27 نفر و زخمی شدن حدود 60 نفر خبر دادند.

به گزارش ایرنا، حملات روز یكشنبه، پایتخت عراق را پس از یكی دو هفته نسبتا آرام ، ملتهب كرد و آخرین مورد آن نیمه شب یكشنبه(ساعت 24) رخ داد.

یك منبع در عملیات بغداد به الفرات نیوز گفته كه تنها در یك حمله بمب گذاری در منطقه الشعب در شمال شرق بغداد 11 نفر كشته و 23 نفر زخمی شدند و دقایقی بعد در فاصله 500 متری محل انفجار اول، یك فرد انتحاری كمربند انفجاری خود را منفجر كرد؛ آمار انفجار دوم اعلام نشده و منبع یاد شده، گفته كه انفجار دوم تلفات را افزایش داده است.

در كاظمین نیز در اوایل یكشنبه شب یك انفجار رخ داد كه حاصل آن در نهایت 8 كشته و بیش از 20 زخمی بود.

حمله تروریستی دیگر در میدان عدن، در ورودی جنوبی كاظمین رخ داد؛ یك خودرو بمب گذاری شده كه در كنار خیابان پارك شده بود، در ساعت پر تردد این منطقه منفجر شد؛ گفته شده در این انفجار نیز دستكم 5 نفر كشته و 19 نفر نیز زخمی شدند.

منطقه الاسكان در غرب بغداد نیز شاهد یك حمله تروریستی بود كه طی آن سه نفر كشته و حدود 10 نفر دیگر هم زخمی شدند؛ این خودرو در نزدیكی بیمارستان كودكان این منطقه منفجر شد.

منطقه البنوك، در شمال شرق بغداد نیز مورد حمله تروریستی قرار گرفت كه منابع رسانه ای یك كشته و 8 زخمی برای این حمله ثبت كردند.

در منطقه التدبیر در الطارمیه در شمال بغداد نیز یك بمب كنار جاده ای منفجر شد و گفته شده دو غیر نظامی بر اثر آن زخمی شده اند.

همچنین از آمار تلفات برخی حوادث یكشنبه شب هنوز گزارشی دریافت نشده است، بطوری كه منابع محلی از انفجار یك بمب چسبان به خودرویی در سیطره (ایست و بازرسی) العطیفیه در نزدیكی كاظمین در شمال بغداد، خبر دادند كه گفته شده منجر به كشته و زخمی شدن تعدادی از عراقی ها شده است. از تعداد تلفات این حمله گزارشی منتشر نشده است.

اما از طرفی، در همین شب یك خودرو بمب گذاری شده در شهرك صدر در شرق بغداد توسط نیروهای امنیتی به موقع شناسایی و متلاشی شد و از خسارات انسانی و مالی آن جلوگیری به عمل آمد.

حملات تروریستی در روزهای پایانی ماه مبارك رمضان هر سال در عراق و با نزدیك شدن به عید سعید فطر شدت می گیرد و تلفات این حملات نیز بسیار زیاد است، بویژه آنكه عراقی ها این شبها در بازارهای پرازدحام جهت خرید شب عید تردد می كنند.

مسوولان امنیتی عراقی از همین رو یكشنبه شب، سراسر خیابان كراده داخل مركز (رصافه) بغداد را مسدود كرده و از ورود خودروها به این خیابان جلوگیری كردند؛ این منطقه نیز از مناطق شلوغ و پر تردد خرید بغداد محسوب می شود.

همچنین انفجارهای یكشنبه شب منطقه الشعب، مردمی را كه برای خرید شب عید به این خیابان پر ازدحام آمده بودند، هدف قرار داد.

حملات یكشنبه شب به مردم روزه دار بغداد، تنها دو روز پس از اعلام داعش مبنی بر حرام بودن جشن و نماز عید فطر و تهدید اهالی مناطق تحت اشغال خود به مجازات های سنگین در صورت تمرد از این فرمان، صورت گرفته است.

عراقی ها معتقدند كه گروه تروریستی داعش یك گروه كاملا ضداسلامی است كه به نام دین در حال تخریب و ضربه زدن به آن است و عملا علیه اسلام قیام كرده است. این گروه طی یك سال گذشته همه نمادها و آثار فرهنگی و تاریخی مرتبط با اسلام، از جمله مساجد، حسینیه ها و حتی قبور پیامبران را در استان نینوی و مركز آن موصل نابود كرده و نیز تعدادی از روحانیون اهل سنت را در این مناطق به دلیل سرپیچی از دستورات ضد دینی و غیرشرعی خود اعدام كرده است.

خاورم*1*1770*1275