۱۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 10500235
T T
۰ نفر
ژل های درمانی ای.پی.آر برای درمان تمامی آسیب های پوستی ساخته شد ...............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 1390/07/11 علمی آموزشی.پزشکی.ژل درمانی تهران- محققان اصفهانی ژل های درمانی با نام ای.پی. آر ساختند که در درمان تمامی آسیب های پوستی کاربرد دارد.
;علیرضا محسنی ; یکی از محققان این طرح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: بهبود زخم نتیجه فعل وانفعال پیچیده بین انواع مختلف سلول در ناحیه زخم و توانایی آن ها برای تولید یک سری فاکتور رشد و پاسخ به آن هاست.
وی افزود : پلاکت های خونی، عناصر پلاسمایی به شکل کروی یا تخم مرغی هستند که در انسان و سایر پستانداران فاقد هسته هستند و در این ژل درمانی رشد مشتق از پلاکت (PDGF) به عنوان عامل درمانی برای پیشبرد ترمیم زخم های پوستی مطرح شده است.
این محقق خاطرنشان کرد : ژل ای.پی .آر در تمامی آسیب های پوستی شامل آسیب های سوختگی، سالک، زخم های دیابتی و دیگر زخم ها، بیماری های پوستی و جای آکنه استفاده می شود. همچنین از این محصول می توان در جوانسازی پوست صورت، دست ها و گردن استفاده کرد و استفاده از آن موجب کاهش زمان ترمیم ضایعات پوستی می شود .
وی افزود: از دیگر کاربردهای این ژل در درمان کامل ریزش مو ، رویش و رشد مو و کمک به دریافت بهتر گرافت های مو در افرادی است که پیوند مو می شوند.
به گفته این محقق این ژل بر روی 90 درصد بیماران آلوپسی آرائاتا نتیجه مثبت داشته و این در حالی است که ژل های درمانی قبلی گزارش شده در دنیا 60 درصد کارآیی را داشته اند .
علمی**9190** 1581
۰ نفر