۱۰ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10507175
T T
۰ نفر
تفاهم نامه همکاری های علوم زمین ایران و ارمنستان امضا شد ........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/09/86 داخلی.علمی.زمین شناسی.
یادداشت تفاهم همکاری های "علوم زمین" در پایان مذاکرات دوجانبه علمی و تحقیقاتی مسوولان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران و آکادمی علوم زمین جمهوری ارمنستان در تهران به امضا رسید.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مدیر آکادمی علوم زمین جمهوری ارمنستان در این خصوص گفت: با توجه به نزدیکی فرهنگ های دو کشور و همچنین پیشرفت قابل توجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران در مسایل مختلف زمین شناسی و اکتشافی تمایل زیادی برای توسعه مبادلات علمی و تحقیقاتی در ارمنستان وجود داشت.
"آرکادی کاراخانیان" افزود: براین اساس دو طرف طی تفاهم نامه منعقد شده درزمینه همکاری های زمین شناسی، مخاطرات طبیعی و مطالعات اکتشاف ذخایر معدنی به نقاط مشترکی دست یافتند.
مدیر آکادمی علوم زمین جمهوری ارمنستان باابراز خرسندی از اینکه مطالعات زمین شناسی صورت گرفته در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران مطابق با استانداردهای بین المللی و قابل مقایسه با دیگر کشورهاست، گفت: ایران و ارمنستان دارای مرز مشترک گسترده ای هستند که با توسعه مناسبات و تبادل اطلاعات جمع آوری شده با تلاش زمین شناسان دو کشور می توان به شناخت و بهره برداری گسترده تر در مناطق مرزی امیدوارتر بود.
کاراخانیان در ادامه گفت: نقشه های زمین شناسی ارمنستان در مقیاس یک بیست و پنج هزارم که با مشخصات GIS بدست آمده مطابقت دارد، به طور کامل تهیه شده و آکادمی علوم زمین اطلاعات جامعی را در خصوص مواد معدنی موجود در مرز مشترک دو کشور در اختیار دارد که داده های موجود زمینه گسترش همکاری های دوجانبه را هموارتر خواهد کرد.
"میرمحمد میگونی" مدیر بین الملل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران نیز در این مراسم با مثبت و سازنده ارزیابی کردن مذاکرات صورت گرفته میان ایران و ارمنستان گفت: دو طرف در مورد گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی درزمینه مطالعه آتشفشان های موجود در نواحی مشترک مرزی و انجام فعالیت های GIS توافق کردند.
وی افزود: انجام دادن فعالیت های تاسیس پایگاه داده های علوم زمین ارمنستان به منظور ایجاد بانک های اطلاعاتی در بخش های مختلف، انجام پروژه ـ های اکتشاف موضوعی و منطقه ای وتشکیل کارگروه های کارشناسی به منظور مطالعه ذخایر معدنی در نواحی مشترک و تبادل تجربیات دو طرف، انجام بررسی های زمین شناسی پزشکی و همچنین مطالعات زمین شناسی دریایی به منظور بررسی دریاچه های داخلی ارمنستان نیز از دیگر موارد توافق شده است.
علمی 1597**7251** شماره 032 ساعت 16:20 تمام
۰ نفر