۳ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 30728287
T T
۰ نفر

زاهدان _ مديرعامل ستاد ديه سيستان و بلوچستان گفت: 119 زنداني جرايم غيرعمد از ابتداي امسال تاكنون با تلاش ستاد ديه استان و كمكهاي مردم نيكوكار به آغوش خانواده هايشان بازگشتند.

'حسین ثوری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین این زندانیان به دلیل ارتكاب جرایم غیرعمد مانند تصادف، محكومیتهای مالی، عجز از پرداخت دیه و بدهكاری در زندانها بسر می بردند.

وی گفت: كل مبلغ بدهی و دیات 119 نفر از مددجویان جرایم غیرعمد كه در سال جاری از زندانهای استان آزاد شدند 44 میلیارد ریال بود كه با اخذ تخفیف و رضایت شكات، ارائه تسهیلات وام از سوی ستاد دیه و كمكهای بلاعوض ستاد دیه كشور تامین و پرداخت شد.

مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان با بیان اینكه هم اكنون 172 نفر مددجو جرایم غیرعمد در زندانهای استان بسر می برند افزود: این مددجویان جرایم غیرعمد چشم انتظار كمك، مساعدت، حمایتهای مردم و نیكوكاران استان هستند تا به محیط خانواده و جامعه بازگردند.

وی گفت: در ماه مبارك رمضان امسال 9 جشن گلریزان در شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد كه خیران و مردم نیكوكار در این جشنها چهار میلیارد و 750 میلیون ریال برای امر خیر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه استان كمك كردند.ك/3

7307/653
۰ نفر