۳ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 30728869
T T
۰ نفر

اهواز- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان گفت: تا سه سال آينده فاز اول موزه منطقه اي و گردشگري خوزستان در محل جزيره شادي اهواز به بهره برداري مي رسد.

'پرویز پورفرخی' شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و در بازدیدی كه از پروژه موزه منطقه ای خوزستان انجام شد اظهار داشت: موزه منطقه ای خوزستان در زمینی به مساحت چهار هكتار در جزیره شادی اهواز از سوی سازمان آب و برق به میراث فرهنگی استان برای احداث این موزه واگذار شده است.

وی گفت: از سال 88 عملیات ساخت و ساز موزه آغاز شده كه تا سه سال آینده فاز اول موزه به بهره برداری می رسد.

این مقام مسوول با اشاره به اعتباری كه برای احداث این موزه در نظر گرفته شده است افزود: كل اعتبار مورد نیاز برای احداث این موزه 110 میلیارد ریال است و برای پایان ساخت فاز اول موزه به 80 میلیارد ریال اعتبار نیازاست.

وی گفت: سالانه باید 10 میلیاردریال اعتبار برای احداث فاز یك موزه منطقه ای خوزستان تا سه سال آینده اختصاص یابد تا در وقت مقرر فاز اول موزه به بهره برداری برسد.

مدیركل میراث فرهنگی استان خوزستان با ببان اینكه در ساخت و ساز موزه به موادی از خارج كشور نیاز است بیان داشت: كابل هایی كه در سقف موزه كار گذاشته می شوند ساخت كشور كانادا است و شش ماه زمان می برد تا این كابل ها از بندر تحویل گرفته شوند.

وی افزود به رغم تحریم كشورمان طی دو سال گذشته شتاب خوبی در ساخت این موزه انجام گرفته اما مواردی این چنینی برای تهیه بعضی از مصالح ساختمانی زمان ساخت را طولانی كرده است.

پورفرخی تامین اعتبار این پروژه را از منابع ملی اعلام كرد.

وی گفت: ساخت این موزه در مصوبات هیات دولت گنجانده شده و در حدود 35 درصد از طرح پیشرفت داشته است.

مدیركل میراث فرهنگی استان بیان داشت: تا كنون طبقه همكف و اول ساختمان موزه احداث شده است.

این مقام مسوول بیان داشت: درطبقات تعیین شده در موزه، گالری ایجاد می شود كه آثار تاریخی و تمدنی و اسلامی خوزستان در آن برای بازدید عموم مردم جاسازی می شود.ك /3

7158/641