۷ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۲۴
کد خبر: 30735831
T T
۰ نفر

تهران – به نوشته روزنامه لوفيگارو كه از مواضع دولت حاكم فرانسه حمايت مي كند اتحاديه هاي كاركنان بخش امنيت فرودگاه هاي اين كشور توافق نامه اي را به منظور خروج از بحران امضا كرده اند و به زودي اعتصابهاي نيروهاي امنيتي فرودگاهها به پايان مي رسد.

به گزارش ایرنا، 'لو فیگارو' نوشت: بر پایه این توافق كه در یازدهمین روز اعتصاب كاركنان در اعتراض به دستمزد و شرایط كار به امضای اتحادیه های مربوط رسید، كارفرمایان به پرداخت سالانه یك هزار یورو بعنوان فوق العاده حقوق موظف شدند. همچنین قرار است مذاكره در مورد بهبود شرایط كار و امنیت شغلی كاركنان در ماه آینده میلادی آغاز شود.

این گزارش می افزاید: كاركنان اعتصابی خواستار افزایش 200 یورو بر حقوق ماهیانه خود شده بودند و امضای این توافق نامه و بسنده كردن به افزایش اندك، به درخواست كاركنانی صورت گرفت كه تصمیم داشتند به تنش های بوجود آمده در طول 11 روز اعتصاب، پایان دهند و می گویند كه این توافق هر چند خواست كاركنان را برآورده نمی كند اما از هیچ بهتر است.

این توافقنامه روز سه شنبه و در حالی به امضا رسید كه 200 تن از معترضان روز دوشنبه در فرودگاه 'روآسی شارل دوگل' تجمع كرده و خواستار ادامه اعتصاب شده بودند.

همچنین 98 درصد از اعتصاب كنندگان فرودگاه 'سنت اگزوپری' لیون بعنوان نخستین افرادی كه 11روز پیش دست به اعتصاب زدند موافق ادامه اعتصاب بودند.

رییس یكی از اتحادیه های كاركنان با اشاره به موضع جدی دولت برای استفاده از نیروهای پلیس هوایی و مرزی به جای كاركنان بخش امنیتی فرودگاه ها، گفت كاركنان اعتصابی تاكنون پول قابل توجهی را از دست داده اند.

كاركنان بخش امنیتی فرودگاه 'سنت اگزوپری' لیون از روز 25 آذر ماه دست به اعتصاب زدند بطوری كه تا چند روز همه پروازهای خروجی از این فرودگاه لغو شد.

در روزهای بعد از آن نیز فرودگاه های بیشتری به جمع اعتصاب كنندگان پیوستند .

اتحادیه كاركنان بخش امنیتی فرودگاههای فرانسه 10 هزار حقوق بگیر را در عضویت خود دارد كه خواستار گفت و گو درباره حقوق و شرایط كار خود هستند.

اروپام.**9053**1740
۰ نفر