۹ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 30739785
T T
۰ نفر

سرلوحه جهاد اقتصادي عدالت اجتماعي است

۹ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 30739785

زنجان- يك مدرس دانشگاه و پژوهشگر برگزيده همايش ملي 'نقش فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادي' جهاد اقتصادي را بسترايجاد توسعه اقتصادي دانست و گفت: سرلوحه جهاد اقتصادي، عدالت اجتماعي است.

'آذر تاجور' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،اظهار كرد: با توجه به اینكه رشد اقتصادی در كشور نسبت به رشد سایر مولفه های فرهنگی،اجتماعی و علمی كمتر است، در زمان حاضرجهاد اقتصادی نیازضروری كشور تلقی می شود.

وی آشنایی با فرهنگ مدیریتی و آسیب های مدیریتی را لازمه تحقق اهداف جهاد اقتصادی در كشوربرشمرد و یادآور شد: آسیب ناشی از كج روی ارزشی درتفكر مدیریتی جامعه، سیاست گذاری و اعمال مدیریت نادرست و كمبود امكانات و نیروی انسانی كارآمد، آسیب های پیش روی جهاد اقتصادی است.

این مدرس دانشگاه ضمن اظهار تاسف از تبلیغات گسترده استعمارگران برای گرایش مردم به مصرف گرایی ابراز كرد: امروزه علاوه بر ارزشمند شدن ثروت، وسایل ارتباط جمعی نیز با تبلیغ كالاهای شیك و زندگی های اشرافی، برای اقشار گوناگون جامعه نیازهای كاذب می آفرینند.

تاجور با اشاره به تبعات منفی مصرف گرایی در جامعه خاطر نشان كرد: احساس نیاز كاذب، به تدریج مسیر اصلی ارزش هارا از كرامت انسانی به سوی ارزش های لیبرالی و با ارزش شدن ثروت اندوزی تغییر می دهد.

وی تغییر ارزشی،تغییر هنجاری و افزایش نابرابری اجتماعی حاصل از ثروت اندوزی را از آسیب های سو مدیریت در برنامه ریزی های كشور برشمرد و افزود: آسیب های اجتماعی دیگر از قبیل افزایش انحراف و فساد، دزدی، رانت خواری و حتی تغییر كاركرد دین و سست شدن هنجارهای دینی در پی سو مدیریت ایجاد خواهد شد.

این مدرس دانشگاه با تاكید بر برقراری عدالت اقتصادی در جامعه، یادآور شد: برخی آسیب های ناشی ازسو مدیریت و برنامه ریزی در كشور گاهی به یك معضل اجتماعی تبدیل می شود، مثل بیماری واگیرتمام جامعه را فرامی گیرد، به گونه ای كه نیروی كنترلی جامعه مثل نیروی انتظامی، سازمان نظارت و بازرسی وقوه قضائیه كاركرد های خود را از دست می دهند و قادر به مهار برخی جرایم نمی باشند.

7324/522