۱۸ دی ۱۳۹۰، ۹:۲۸
کد خبر: 30753915
T T
۰ نفر

مهاباد - رييس ستاد انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در مهاباد، ميانگين سن داوطلبان اين دوره از انتخابات مجلس را 41 سال اعلام كرد.

'خضر كاك درویشی'، روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از انتخابات، 12 نفر نام نویسی كرده اند كه از این تعداد یك نفر استعفا داده است.

وی گفت: جوان ترین نامزد این دوره 31 سال سن و مسن ترین نیز 57 سال سن دارند.

كاك درویشی افزود: شمار داوطلبان این دوره در مقایسه با دوره پیشین با چهار نفر كاهش همراه است.

وی در مورد مشاغل نامزدهای این دوره نیز گفت: از مجموع 11 نفر، یك نفر دارای شغل آزاد و 10 نفر دارای مشاغل دولتی هستند كه از این ها بیشترین تعداد با چهار نفر شامل افراد فرهنگی هستند.

فرماندار مهاباد اضافه كرد: از افراد نام نویسی شده در این دوره هفت نفر دارای مدرك كارشناسی ارشد، یك نفر دارای مدرك دكترا، یك نفر دانشجوی دوره دكترا و دو نفر نیز دارای مدرك كارشناسی هستند.

وی خاطرنشان كرد: از تعداد ثبت نام كنندگان برای داوطلبی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز سه نفر دارای سوابق حضور در انتخابات هستند كه یك نفر در انتخابات شوراهای اسلامی و دو نفر نیز سابقه حضور در انتخابات مجلس را دارند.

كاك درویشی افزود: در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابایه مهاباد 15نفر نام نویسی كرده بودند كه از این تعداد پنج نفر موفق به حضور در دوره نهایی شده و با یكدیگر به رقابت پرداختند.

شهرستان مهاباد دارای یك كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

584/645