۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۱۹
کد خبر: 30755131
T T
۰ نفر

شيراز - مديرامورشهرك ها و نواحي صنعتي شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به طرح برخي از مباحث غير كارشناسي در مورد شهرك صنعتي كازرون گفت: اين شهرك هيچگونه آلايندگي براي آب هاي زير زميني به همراه نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سید محمد كاظم اعتماد افزود: این شهرك با مجوز اداره كل حفاظت محیط زیست استان فارس ، احداث می شود وسازمان آب منطقه ای این استان هم با صدور نامه ای با این امرموافقت وعدم آلایندگی این شهرك را تایید كرده است.

وی ادامه داد: ایجاد این شهرك صنعتی بر اساس ملاحظات و كارشناسی های دقیق زیست محیطی انجام شده است و هیچ گونه تهدید و آلودگی برای آب های زیرزمینی ندارد.

او اظهار داشت: ایجاد این شهرك صنعتی بر اساس مصوبه سفرهای استانی هیات دولت به فارس در دستور كار شركت شهرك های صنعتی فارس قرار گرفته است.

اعتماد ، اضافه كرد: مكان كنونی این شهرك صنعتی پس از انجام بررسی های دقیق كارشناسی و امكان سنجی های صورت گرفته مورد تایید قرار گرفته است و ایجاد آن پس از اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی ذی ربط در كار گروه مسكن شهرسازی استان در بهمن ماه سال 88 به تصویب رسید.

وی گفت: صورت جلسه كار گروه مسكن و شهرسازی نیزدر بهمن ماه 88 به تایید نماینده شركت آب و فاضلاب هم رسیده است و بنابراین تمامی دستگاه های متولی ضمن موافقت با ایجاد شهرك صنعتی كازرون برعدم آلاینده بودن آن برای آب های زیرزمینی نیز تاكید كرده اند.

مدیرامورشهرك ها و نواحی صنعتی شركت شهرك های صنعتی فارس با بیان اینكه در طرح شهرك صنعتی كازرون ایجاد تصفیه خانه فاضلاب نیز لحاظ شده است ، افزود: این تصفیه خانه فاضلاب مجهز به تجهیزات پیشرفته و مدرن خواهد بود كه علاوه بر حفظ و صیانت از محیط زیست و تصفیه پساب های صنعتی، پساب تصفیه شده خروجی نیز قابلیت استفاده در بخش كشاورزی و فضای سبز را خواهد داشت.

او افزود: با توجه به تكمیل بودن ناحیه صنعتی شهید مصلحیان كازرون ، ایجاد این شهرك صنعتی با هدف استقرار واحدهای جدید صنعتی در حال انجام است و با بهره برداری از آن شاهد توسعه بیشتر بخش صنعت كازرون و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

مدیرامور شهرك ها و نواحی صنعتی شركت شهرك های صنعتی فارس ادامه داد: تاكنون برای ایجاد زیرساخت ها و اجرای طرح های عمرانی در این شهرك صنعتی بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و مراحل ساخت آن متوقف نخواهد شد.

شهرستان كازرون در فاصله 120 كیلومتری غرب شیراز، واقع شده است.ك/1

678 /679