اهواز- مديرعامل سد و نيروگاه شهيد عباسپوراز آغاز تعميرات ساليانه سه واحد نيروگاهي در سد و نيروگاه شهيد عباسپور به طور همزمان خبرداد.

به گزارش ایرنا از شبكه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مهندس محمود رضا توكلی زانیانی از آغاز عملیات تعمیرات سالیانه واحد 4 نیروگاه اول و واحدهای 7و8 نیروگاه دوم این سد خبر داد و افزود: سد و نیروگاه شهید عباسپور تنها نیروگاه در كشور است كه عملیات تعمیرات سالیانه سه واحد نیروگاهی در آن به طور همزمان انجام می شود.

وی تعمیر دیسك شیرپروانه ای و تعمیر 17 عدد از قطب های روتور ژنراتور واحد شماره 4 را از مهم ترین اقدامات انجام شده در این دوره از تعمیرات سالیانه عنوان كرد.

وی با اشاره به اینكه در دوره های بعدی، كلیه برنامه های تعمیراتی بر اساس اتوماسیون یكپارچه نگهداری و تعمیرات(PM) صورت خواهد گرفت، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی تعمیرات، عملیات تعمیرات سالیانه هر سه واحد طی 60 روز آینده به اتمام خواهد رسید و این سه واحد به شبكه سراسری برق متصل خواهند شد.

سد و نیروگاه شهید عباسپور با دو نیروگاه چهار واحدی، در مجموع هشت واحد و با توان تولید دو هزار مگاوات برق جزو نیروگاه های بزرگ كشور محسوب می شود.ك /1 641