۲۱ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۵۸
کد خبر: 30761168
T T
۰ نفر

سمنان - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندي معلمان در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش احيا مي شود.

'ابراهیم سحر خیز' روز چهارشنبه در جمع مدیران مجتمع های شهری شهرستان ها و مناطق استان سمنان ،گفت:نظام سنجش و رتبه بندی معلمان در سند تحول بنیادین آمده است .

وی با بیان اینكه معلم باید پژوهشگر،پژوهش محور و توانا در زمینه علم باشد ،افزود:انتخاب معلم نمونه باید منطبق با واقعیت و توانمندی هایش باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر استفاده معلمان از روش های نوین و فراشناختی در آموزش تاكید كرد.

وی با اشاره به ایجاد پردیس برای فرهنگیان،ادامه داد:ما نیاز به احیا نظام تربیت معلمان داریم كه این امر در سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مدارس هم باید برای ایجاد رقابت رتبه بندی شوند .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش بی بدیل و تاثیرگذار معلمان در سند تحول بنیادین ،آنان را قلب تپنده این سند ارزشمند خواند.

سحر خیز تصریح كرد:نقش محوری معلم در اجرای این تحول با تكیه بر هیچ بنیان نظری قابل تغییر نیست .

وی ادامه داد:محتوای برنامه درسی نیز پس از نقش معلمان اثر گذار است .

سحر خیز با تاكید بر اینكه برنامه محوری و بسته های آموزشی باید در فضای تعلیم و تربیت رایج كنیم،افزود:كتاب نیز یك جز مهم برنامه تحول یافته با رویكرد برنامه درسی ملی است .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه 6 ساله شدن دوره ابتدایی ،اذعان كرد:در كنار این ساختار باید محتوا و برنامه ملی درسی كه مبنای تحول در كشور است را پی ریزی كرد .

وی گفت:محتوای تنظیم شده در ششم ابتدایی علاوه بر كتاب های این دوره ،دروس تفكر ، پژوهش و كار فن آوری نیز افزوده شده است و دانش آموزان این دوره یك ساعت كلاس انس با قرآن دارند.

سحر خیز وظیفه آموزش وپرورش را یاددهی اندیشیدن و ایجاد خلاقیت به دانش آموزان دانست .

وی بر توجه كار و فناوری در همه دوره های تحصیلی تاكید و خاطرنشان كرد:كار برای دانش آموز باید جزو اعتقادات دانش آموز باشد و این امرباید در دوره ابتدایی نهادینه شود.ك/2

608