۲۴ دی ۱۳۹۰، ۲۰:۲۶
کد خبر: 30764511
T T
۰ نفر

معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان از فعاليت 35 هزار هنرمند كردستاني در بخش هنرهاي سنتي و صنايع دستي در كردستان خبر داد.

فرهاد حامدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آمار محدود به افرادی است كه به معاونت صنایع دستی مراجعه كرده‌اند و علاوه بر این تعداد 42 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در رشته فرشبافی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی تعداد كارگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی چه به صورت كارگاهی و چه به صورت خانگی در استان كردستان بیش از 9 هزار و 400 كارگاه است كه در 33 رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی فعالیت می‌كنند.

حامدی افزود: بخش اعظم این هنرمندان را جوانان و علاقه‌مندانی تشكیل می‌دهند كه با توجه به فعالیت‌های چند دهه معاونت صنایع دستی به حرفه‌های سنتی صنایع دستی روی آورده‌اند.

معاون صنایع دستی استان كردستان یكی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی هر استان را بانك اطلاعات آماری عنوان كرد و گفت: تدوین اطلس صنایع دستی استان كردستان مستلزم همكاری این بانك‌های اطلاعاتی و اعتبارات لازم است كه متاسفانه به دلیل كمبود اعتبارات و نیروی انسانی و باوجود پیگیری‌های مكرر و اعلام ضرورت‌های لازم هنوز موفق به تدوین اطلس صنایع دستی نشده‌ایم.

حامدی تصریح كرد: انجام چنین كاری می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشكلات و مسائل پیش رو در زمینه‌های مربوط به برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای توسعه، ترویج، احیاء و حفظ صنایع دستی باشد.

533