۲۶ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۱۱
کد خبر: 30767768
T T
۰ نفر

قشم – سرپرست پارك زيست فناوري خليج فارس گفت: در اين پارك ايده هاي دانش بنيان به محصولات تجاري تبديل مي شود.

دكتر سید محمود آقا میری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فرایند این تبدیل از طریق عقد تفاهم نامه با دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و سایر پارك های فناوری در داخل و خارج از كشور صورت می گیرد.

وی برگزاری دوره های كوتاه مدت در زمینه های زیست شناسی دریا، كشاورزی شوری دوست و امثال آنها را از جمله فعالیت های آموزشی این پارك اعلام كرد و گفت: ما همچنین به عنوان پارك علمی فناوری كشورهای عضو اكو و همچنین به عنوان عضو شورای جهانی این نوع پارك ها عملا نقش 'هاب' (قطب) را بین این پارك ها در داخل و خارج از كشور ایفا می كنیم.

به گفته وی این پارك علاوه بر پشتیبانی از شركت هایی كه در زمینه تولید جلبك های میكرو آلكا، كشت بافت، ساخت شتاب دهنده های خطی پزشكی و امثال اینها پیشنهاد هایی داشته اند، برای سایر پیشنهادها نیز درحال تدارك زیرساخت ها است كه قاعدتا در صورت انجام این كار شركت های زیادی را می توان به این پارك جذب كرد.

سرپرست پارك زیست فناوری خلیج فارس تخصصی بودن این پارك در زمینه زیست فناوری دریا و موقعیت ممتاز مكانی جزیره قشم را از امتیازات ویژه این پارك خواند وگفت: این امتیازات باعث شده تا این پارك به عنوان قطب زیست فناوری دریا و مركز تولیدات محصولاتی با فناوری زیستی از دریا مطرح شود.

آقا میری تصریح كرد: مضاف بر اینكه قرار گرفتن این پارك در منطقه آزاد قشم برقراری ارتباط با خارج از كشور را برای آن بسیار سهل كرده كه این موضوع درتسریع و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی بسیار تاثیرگذار است.

وی وضعیت فعلی این پارك را مطلوب ندانست و یادآور شد: زیرساخت های این پارك درحال توسعه است و بطور قطع بعد از آن، این پارك می تواند به عنوان نقطه اتكا شركت های دانش بنیان دولتی وخصوصی، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها مطرح شود.

سرپرست پارك زیست فناوری خلیج فارس درباره جایگاه سازمانی این پارك هم گفت: این پارك در چارچوب طرح جامع منطقه آزاد قشم با مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 87و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس شده است.

آقامیری همچنین با اشاره به روابط خوب این پارك با سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت های مشترك و همكاری های خوب مركز بین المللی رشد قشم با این پارك تقدیر كرد./ك3

1871/668