۲۷ دی ۱۳۹۰، ۲۱:۲۲
کد خبر: 30770190
T T
۰ نفر

سبزوار – شهردار سبزوار گفت: سالانه نزديك به 2/1 هكتار بافت فرسوده اين شهر با مشاركت مردم و از طريق دريافت وام نوسازي مي شود.

به گزارش ایرنا ' حسین مقصودی ' روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران این شهرستان افزود: در مجموع 186 هكتار بافت فرسوده مصوب در این شهر داریم.

وی اضافه كرد: در بافت های فرسوده ای از جمله دو هكتار در منطقه گلستان ، دو هكتار در رضوی ، سه هكتار در امیریه و یك هكتار در باغ بازار شهرداری مداخله مستقیم دارد و در صورت نهایی شدن طرح امامزاده شعیب برای نوسازی 20 هكتار بافت فرسوده آن هم ورود می یابیم.

وی در بخشی از سخنانش هدف از برگزاری این نشست خبری را برگزاری گفتمان های درونی به منظور انتقال مشكلات مردم و رشد شهر سبزوار ذكر كرد و گفت: خبرنگاران پل ارتباطی قوی بین مردم و مدیران هستند.

مقصودی ضمن برشمردن فعالیت های شهرداری سبزوار در چهار ماه اخیر گفت: در این مدت بالغ بر 15 میلیارد ریال كار عمرانی در كمربندی سبزوار انجام شده است.

وی برای احداث دروازه ولایت در ورودی سبزوار و استان خراسان رضوی پس از نوروز 91 ،بهره برداری از فرهنگسرای امام رضا (ع) در سال آینده و آغاز احداث پاركینگ در پشت مسجد جامع سبزوار از حدود اردیبهشت سال 91 هم وعده داد.

وی با اظهار اینكه احداث پاركینگ در این تاریخ مشروط به پرداخت عوارضات است، خاطر نشان كرد: حدود 12 هكتار زمین در ماه های اخیر به تملك شهرداری سبزوار درآمد.

وی از راه اندازی 11 خط جدید اتوبوسرانی در مناطق محروم شهر سبزوار از جمله راه دلقند و جهاد هشت و احداث دو بند خاكی در غرب بیمارستان واسعی و شمال غرب شهر سبزوار به منظور جلوگیری از حركت سیلاب ها و روان آبها به داخل شهر هم خبر داد.

شهردار سبزوار علت توقف عملیات اجرایی كمربندی شرق سبزوار را هم به منظور اجرای حكم دادگاه برای پرداخت خسارت زمین های مسیر ذكر كرد.

این مسوول با اشاره به ارزش 140 میلیارد ریالی زمین ها افزود: با پرداخت 50 درصد خسارت حق ورود به این حوزه را داریم كه تا كنون خسارت حدود 48 درصد زمین ها پرداخت شده است.

وی برای ساختن سبزوار در شان نام این شهر تا حدود پنج یا شش ماه آینده وعده داد و گفت:این امر بستگی به پرداخت عوارضات وهمكاری دستگاه های اجرایی دارد.

وی تاخیر در آسفالت برخی از خیابان های بازگشایی شده همچون ولی عصر ، لوله نفت و نیز خیابان ابومسلم را به دلیل عدم همكاری برخی ادارات خدماتده ذكر كرد و گفت: در عین حال آسفالت این خیابان ها را به زودی آغازمی كنیم.

شهردار سبزوار از پیش بینی فروش اوراق مشاركت در بودجه سال 91 و شروع كار عمرانی از این طریق خبر داد.

مقصودی اظهار داشت: پارك بانوان سبزوار پس از 28 اسفند امسال با پایان تعهدات شهرداری در قبال وسایل بازی و برپایی نمایشگاه ها در آن به طور تمام وقت در اختیار بانوان قرار می گیرد.

شهردار سبزوار از نصب هشت المان تا نوروز 91 در سطح شهر سبزوار و نیز نورپردازی برخی ساختمان های تاریخی این شهر از جمله مساجد پامنار ، جامع ، امامزادگان یحیی و شعیب (ع) و یخدان های تاریخی این شهر هم خبر داد.

وی از تحقق حدود 220 میلیارد ریال از بودجه امسال شهردای سبزوار هم خبر داد و گفت: بودجه پیشنهادی ما برای سال آینده 450 میلیارد ریال است كه با كمك مردم قابل تحقق می باشد.

وی با اشاره به پرداخت 120 میلیارد ریال عوارضات توسط مردم و ادارات سبزوار در چهار ماه اخیر ، پرداخت عوارضات را دارای نقش مهمی در رسیدگی به مبلمان شهری سبزوار دانست.

شهردار سبزوار از ارسال فیش های عوارض پسماند به درب منازل خبر داد و گفت: پرداخت این نوع عوارض به عهده استفاده كننده فعلی ملك است نه صاحب آن .

وی ضمن توصیه به خریداران ملك تجاری از آنها خواست پس از مطمئن شدن نسبت به تسویه حساب از طریق مراجعه به شهرداری اقدام به خرید مغازه كنند تا از برخی سوء استفاده ها در این حوزه جلوگیری شود.

وی اضافه كرد: افرادی كه ملك مسكونی را به تجاری تبدیل كرده اند هنوز فرصت بخشودگی و بهره مندی از تسهیلاتی همچون وام با اقساط 12 ماهه و بدون دیركرد و تخفیف 20 تا 30 درصدی را دارند.

وی جمع آوری 130 تن زباله در شب در محدوده 700 هكتاری خدمات شهری ، راه اندازی 9 میدان میوه و تره بار در سطح شهر و ساماندهی میوه فروشان سیار ، قرار داشتن كارخانه كمپوست در مراحل نهایی ، ایجاد آرامستان جدید در 100 هكتار و پیش بینی دفن اموات برای حدود 70 سال آینده در ان ، واگذاری زمین برای احداث فرهنگسرای كمیته امداد امام خمینی (ره) در رازی 23 را بخشی از فعالیت های شهرداری سبزوار ذكر كرد .

وی آسفالت 45 هزار متر مربع از معابر و خیابان ها ، انعقاد قرارداد 75 میلیارد ریالی برای كار عمرانی در سطح شهر ، بازگشایی تعدادی خیابان ها ،برگزاری 9 هزار ساعت آموزش ضمن خدمت برای پرسنل ، تالیف چهار كتاب در مجموعه شهرداری ،حمایت از پایان نامه های دانشجویی با موضوعات شهرداری و مرتبط با شهر و ... را از دیگر فعالیت ها در چهار ماه اخیر ذكر كرد.

شهردار سبزوار گفت: آسفالت میدن سربداران هم در برنامه است.

7501/7499