مهندس 'محمدامین نصرالهی زاده' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اهمیت احداث این مسیر را همانند محور قزوین، الموت به تنكابن دانست و افزود: ارتباط محورهای جنوبی با دو استان شمالی كشور یعنی مازندران و گیلان از استان قزوین می تواند بسیار حیاتی باشد.
وی با اشاره به حجم بالای ترافیك در محورهای چالوس و هراز، خاطرنشان كرد: بازگشایی محور در حال احداث قزوین، الموت به تنكابن به استان مازندران و آغاز عملیات محور قزوین، رحیم آباد به كلاچای به استان گیلان هر دو با مشخصات راه اصلی می تواند در آینده نزدیك از شاه راههای مهم ارتباطی كشور قرار گیرد.
نصرالهی زاده ادامه داد: با توجه به تخصیص 10 میلیاردریال این طرح از سوی استان گیلان، به محض پایان طرح مطالعاتی از سوی مشاور عملیات اجرایی این محور كه 100 كیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد، آغاز خواهد شد.
این مسوول یادآور شد: شبكه راهها همانند رگ ههای بدن انسان است كه هر چه بزرگ تر باشد چرخه آن روان تر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، استان قزوین هم اكنون به جز استان مازندران با پنج استان كشور از طریق راههای اصلی و آزادراه ارتباط دارد و برای ارتباط با استان مازندران اقدام به احداث پروژه محور قزوین، الموت به تنكابن كرده است.
این استان همچنین از 6 هزار و 353 كیلومتر راه برخوردار بوده كه 216 كیلومتر آن آزادراه و 235 كیلومتر بزرگراه است و 660 كیلومتر آن نیز از جاده های شریانی محسوب می شود.
627/616
مديركل راه وترابري استان قزوين، از احداث محور قزوين، رحيم آباد به كلاچاي در استان گيلان خبر داد و گفت: اين محور داراي اهميت ملي است.