۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 30784922
T T
۰ نفر

بيروت - برنامه سفر يك خواننده زن بلژيكي مشهور به طرفداري از رژيم صهيونيستي به منظور اجراي كنسرت موسيقي در لبنان با مخالفت فعالان رسانه اي و گروه هاي ضد اسرائيلي رو به رو شده است.

به گزارش ایرنا از بیروت، اخیرا اخباری در خصوص سفر 'لارا فابیان' برای اجرای كنسرت به لبنان منتشر شده بود كه با مخالفت زیاد فعالان رسانه ای، گروه های مختلف اجتماعی ضد اسرائیلی و برخی سیاسیون این كشور رو به رو شده است.

نكته مهمی كه این در این موضوع وجود دارد، حمایت شدید این خواننده از رژیم صهیونیستی و سیاست های این رژیم است و عكس های مختلفی از وی منتشر شده است كه او را در مهمانی ها و مجالس مسئولین و طرفداران این رژیم نشان می دهد.

به تازگی وی ، ترانه ای در تعریف و توصیف شخصیتهای مهم و موسس رژیم صهیونیستی اجرا كرد كه در كلیپ تصویری آن عكس های 'اسحاق رابین' نخست وزیر معدوم و 'گلدا مائیر' نخست وزیر این رژیم كه 2 سال پس از جنگ با اعراب به این مقام دست یافت، نمایش داده می شود.

فابیان كه قرار است روزهای چهاردهم و پانزدهم فوریه آینده در لبنان به اجرای كنسرت بپردازد، دو روز پیش موفق شده است كه ویزای ورود به این كشور را تهیه كند .

فابیان در 19 ژانویه گذشته اعلام كرد كه به علت واكنش های گسترده محافل سیاسی و اجتماعی لبنان،از سفر به بیروت منصرف شده و این امر باعث شد كه فعالان و دست اندركاران فعالیت های ضد صهیونیستی در لبنان، دیگر پرونده فعالیت های وی را به اداره پلیس نفرستند، كه این امر منجر به اعطای ویزا به او طی دو روز گذشته شده است.

'پیر ابی صعب' از كارشناسان و نویسندگان روزنامه الاخبار خبری گفت: 'فادی عبود' وزیر جهانگردی لبنان باید مسئولیت خود در خصوص تاریخ و ملت لبنان را بشناسد و بداند كه دعوت از خواننده ای كه به اسراییل سفر كرده و این رژیم را مورد مدح قرار داده است چه معنایی دارد.

ابی صعب حضور این زن خواننده را در لبنان توهین به یاد و نام اطفال 'قانا' و دیگر قربانیان لبنانی كه توسط اسراییل كشته شده اند دانست.

از سوی دیگر 'سماح ادریس' رییس انجمن تحریم كنندگان رابطه با رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رسانه های لبنانی اعلام كرد كه تصمیم انجمن بر این است كه از 'میشل سلیمان' رییس جمهوری وقت ملاقات بگیرد و او را در جریان این هجوم فرهنگی رژیم صهیونیستی قرار دهد.

وی ادامه داد: این موضوع لازم است كه به اطلاع وزرای سیاحت و فرهنگ لبنان نیز برسد كه متاسفانه به سبب مشاغل كاری از دادن وقت ملاقات سر باز می زنند.

وی تصریح كرد: در صورت ورود فابیان به لبنان تظاهرات اعتراض آمیز ترتیب داده خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موثق، خبر انصراف فابیان از سفر به لبنان، بی پایه است كه به نظر می رسد برای آرام شدن جو و اخذ بی سر و صدای ویزا این خبر منتشر شده باشد.

این سفر مورد اعتراض 'علی مقداد' و 'نوار ساحلی' دو تن از نمایندگان مجلس لبنان قرار گرفت و شبكه تلویزیونی الجدید به عنوان پر مخاطب ترین شبكه لبنانی با پخش برنامه ای دو ساعته با حضور چندین نماینده مجلس، كارشناس هنری و روزنامه نگار به تقبیح اقدام دولت لبنان در اعطای مجوز به این خواننده برای برگزاری كنسرت در بیروت پرداخت.

تلویزیون المنار و روزنامه الانتقاد كه از رسانه های حزب الله در لبنان به شمار می آیند با نگارش چند گزارش و انجام مصاحبه با شخصیت های سیاسی و فرهنگی و چند استاد دانشگاه به تقبیح این عمل پرداختند.

'نبیه بری' رییس مجلس لبنان با تقبیح این اقدام گفت: نباید قبح روابط با اسرائیل و همفكران او شكسته شود.

چندی پیش اعطای تابعیت لبنان به یك بسكتبالیست آمریكایی الاصل كه سابقه عضویت و بازی در تیم های باشگاهی رژیم صهیونیستی را داشت، از موضوعات مشابهی بود كه لبنان با آنها رو به رو شده است.

خاور**1030**2047**
۰ نفر