۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۲۰
کد خبر: 30811415
T T
۰ نفر

10 سانتي متر برف در آستارا بر زمين نشست

۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۲۰
کد خبر: 30811415

آستارا - بارش برف كه از شب گذشته در مناطق مختلف غرب گيلان آغاز شده بود ، بار ديگر شهر آستارا را سفيدپوش كرد و موجب اختلال در رفت و آمد مردم و خودروها در معابر شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، این بارش ها به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی خزر از هفته جاری و وجود امواج ناپایدار در سطوح فوقانی جو در مناطق غرب گیلان آغاز شده است.

هم اكنون بارش برف در مناطق كوهستانی و جلگه ای غرب گیلان متوقف شده و هوا نیمه ابری است ولی به علت وجود برف در همه مناطق كوهستانی و جلگه ای ، سرمای كم سابقه در منطقه حكمفرما شده است.

این بارش ها در مناطق غرب گیلان همچنین دیشب موجب مختل شدن و كندی تردد خودروها در محورهای ارتباطی روستایی و بین شهری به خصوص در گردنه حیران شد.

در حالی كه بارش برف در تمامی مقاطع گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل ، گردنه اسالم در محور تالش به خلخال و نیز راه های ارتباطی روستایی مناطق كوهستانی غرب گیلان متوقف شده ولی به علت لغزنده بودن سطح این جاده ها ، عبور و مرور با كندی و با زنجیر چرخ انجام می شود.

به دلیل بارش برف سنگین برف به خصوص در مناطق مرتفع جاده های غرب گیلان، تردد در این محورها با كندی جریان دارد و راهدارخانه های مستقر در این مسیرها مشغول برفروبی و نمك پاشی جاده های كوهستانی منطقه هستند.

بارش برف همراه با كولاك در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل طی ساعات دیشب موجب شد كه پلیس راه از تردد خودورهای فاقد زنجیر چرخ در این محور ارتباطی جلوگیری كند.

ارتفاع برف در این مسیر به حدود 60 سانتی متر رسیده است.

رییس اداره راه و ترابری آستارا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی كامل ماموران راهداری این شهرستان برای بازگشایی مسیرهای جاده ای گفت: هم اكنون دو اكیپ مجهز راهداری مجهز به سه دستگاه لودر ، دو دستگاه گریدر ، چهار دستگاه برفروب و دو دستگاه نمك پاش در راهدارخانه بهارستان در ابتدای گردنه حیران مستقر شده است.

'حجت الله عطایی' با اشاره به توقف بارش برف و مه آلود بودن مسیرهای كوهستانی شهرستان به خصوص در گردنه حیران ، به رانندگانی كه قصد عبور از محورهای مواصلاتی كوهستانی غرب گیلان را دارند ، توصیه كرد كه خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز كنند.

وی بیان كرد: با توجه به احتمال كولاك و لغزنده بودن سطح جاده های كوهستانی غرب گیلان توصیه می شود كه در سه روز آینده خودروها از تردد بدون زنجیر چرخ در این مناطق خودداری كنند.

بارش برف كه از ساعات پایانی روز جمعه در مناطق جلگه ای غرب گیلان شروع شده ، موجب سفیدپوش شدن سطح شهر آستارا شد و در پی این رویداد، جوی بیش از 10 سانتی متر برف بر زمین نشست.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادامه بارش سامانه جوی جاری تا روز دوشنبه گفت: دمای هوا در این شهرستان هم اكنون به یك درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

'فردین فرتوت نیا' میزان رطوبت هوا در این شهرستان را متغیر از 80 تا 95 درصد اعلام كرد و با اشاره به تدوام بارش برف در ارتفاعات افزود: بارش برف در آستارا به صورت پراكنده تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از روز سه شنبه با كاهش ناپایداری دمای هوا در مناطق غربی گیلان به تدریج افزایش خواهد یافت.

به گزاش ایرنا، بارش برف در سطح شهر آستارا موجب بروز مشكل در رفت و آمد و كندی تردد داخل شهری شده است.

دریای خزر نیز در محدوده شهر آستارا مواج است به طوری كه ارتفاع موج در برخی مناطق ساحلی به بیش از یك متر می رسد.ك/3

535/695