۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۹:۴۵
کد خبر: 30816470
T T
۰ نفر

مراغه - نمايشگاه صنايع دستي و سوغاتي هفت استان شمالغرب كشور در شهرستان مراغه برپا شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با حضور آثار هنرهای دستی و سوغاتی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، كرمانشاه و كردستان از امروز تا 30 بهمن ‌ماه در محل نمایشگاه های بین المللی مراغه برای بازدید عموم دایر شده است.

تراب محمدی، افزود: این نمایشگاه شامل غرفه های زیورآلات سنتی، چرم و چوب، چاپ باتیك ممقان، سفال و سرامیك موزه، مینیاتور، نازك كاری چوب، تابلو فرش، گلیم بافی، جاجیم بافی، فرش، شیشه گری، ذوب شیشه، سبد بافی، معرق كاری، سوزن‌دوزی، نقره‌كاری، رودوزی‌های سنتی، منبت كاری و حكاكی روی نقره است.

وی گفت: توسعه بازار فروش صنعتگران و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات صنایع دستی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده كه اغلب هنرمندان و صنعتگران حاضر در این نمایشگاه فعالان مشاغل خانگی صنایع دستی هستند.

وی اضافه كرد: برگزاری ورك شاپ و كارگاه های آموزشی بصورت زنده در رشته های جواهرسازی، قلمزنی نقره و سفالگری به منظور آشنایی بازدیدكنندگان با روند ساخت محصولات صنایع دستی از برنامه های جنبی چهارمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی مراغه است.

وی اظهار كرد: این نمایشگاه شامل 32 غرفه از صنایع دستی بوده كه 10 غرفه آن به صنایع دستی شهرستان مراغه اختصاص داشته و آثاری از سایر شهرستان های آذربایجان شرقی نیز در كنار محصولات استان های غرب كشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و هنرهای سنتی مراغه زمستان 1388 در سالن آزادی این شهرستان برپا شده بود.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب غربی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

7483/590/587/ 1645
۰ نفر