۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۳۰
کد خبر: 30826872
T T
۰ نفر

كرج- معاون مالي اداري شهرداري كرج گفت: منابع مالي بايد متناسب با نياز پروژه هاي عمراني در شهر كرج هزينه شود.

'مهرداد ترابیان' روز دوشنبه در نشست مسوولان اجرایی شهرداری كرج افزود: اقدامات و فعالیتهای اجرایی پیش بینی شده مدیریت شهری باید با هزینه های آن همخوانی داشته باشند.

وی بیان داشت: استفاده ناصحیح، غیر اصولی و بدون برنامه، بزرگترین لطمه ها را بر ساختار شهری می زند.

ترابیان با تاكید بر داشتن برنامه ریزی و مدیریت مالی منابع بیان كرد: هدف گذاری و داشتن برنامه از مهمترین آیتم هایی است كه مدیریت شهری را به سوی اهداف پیش بینی شده كه ارتقاء ساختار شهری و خدمات رسانی می باشد، سوق می دهد.

وی با مهم ارزیابی كردن مدیریت هزینه ها وجلوگیری از هدر رفتن منابع، اظهار داشت: خودكفا بودن سازمان شهرداری ها و تكیه بر اصول درآمد هزینه در این مجموعه توجه به جلوگیری از هدر رفت منابع مالی را دو چندان می كند.

معاون اداری مالی شهرداری كرج از وقت و سرمایه به عنوان دیگر اولویت های مدیریت شهری یاد كرد و افزود: پرداختن به امور شهری با رویكرد های مدیریت هزینه و ایجاد منابع درآمدی پایدار در كنار رعایت اولویت های اصولی مدیریت شهری مانند برنامه زمانبندی همچنین جاری كردن رفتار صرفه جویی نقش بسزایی در تامین مالی وتوسعه شهری ایفا می كند.

ترابیان با تاكید بر شفاف سازی هزینه ها مجموعه مدیریت شهری عنوان كرد: این اقدام با توجه به حجم بالای كار در مجموعه شهرداری از ابزار های مهم مدیریت هزینه ها می باشد كه مدیران و معاونان باید توجه ویژه ای بر این اصل داشته باشند.

وی با اشاره به حجم بالای فعالیت شهرداری و نیاز به تامین هزینه ها گفت: آنچه برای مجموعه مدیریت شهری اعم از شواری اسلامی و شهرداری كرج حائز اهمیت است ایجاد رفاه زندگی شهروندان است كه تحقق این امر تنها در گرو داشتن برنامه های جامع و مدون شهری در كنار ایجاد منابع جدید درآمدی است.

این مسئول با بیان اینكه، پروژه های مختلفی در بخش های شهری از سوی مدیریت شهری تدوین شده است، گفت: اقدام شهرداری در زمینه اجرای طرح های عمرانی حاكی از افزایش پروژه های عمرانی در كلانشهر كرج است كه به سامان رساندن این پروژه ها در گرو بكار گیری منطقی ابزارهای مالی و مدیریتی صحیح است.

معاون اداری مالی شهرداری كرج با تاكید بر بكارگیری ابزارهای نوین تامین و مدیریت مالی عنوان كرد: ترغیب بخش خصوصی برای ورود به عرصه سرمایه گذاری شهری را می توان به عنوان ابزار نوین تامین منابع مالی مجموعه مدیریت شهری دانست.

ترابیان اظهار داشت: مشاركت بخش خصوصی ضامن مناسبی برای اجرای طرح های مختلف شهری است.

وی با اشاره به هزینه های سنگین شهرداری كلانشهرها در زمینه هایی چون ساماندهی ترافیك، فعالیت های عمرانی گسترده، زیباسازی شهر و ارائه خدمات به شهروندان اذعان داشت: فعالیت های مطرح شده از جمله نیازهایی هستند هستند كه تحقق مطلوب و كارآمد آنها به كسب درآمدهای پایدار نیاز دارد.

این مسئول به شیوه های نوین اقتصادی نظیر شفاف سازی مالی و اجرای برنامه های سلامت اداری وسازمانی اشاره كرد و افزود: تدوین طرح جامع درآمدهای پایدار و تلاش در ارائه طرح های پژوهشی كاربردی از دیگر شیوه های نوین اقتصادی به منظور مدیریت هزینه ها در مدیریت شهری است.

ترابیان تاكید كرد: بكار گیری هر یك از مولفه های فوق بر ارتقاء سطح زندگی و ایجاد زمینه های رفاهی شهروندان تاثیر گذار است.ك/3

7410/ 691