۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۵۵
کد خبر: 30827464
T T
۰ نفر

زاهدان - رييس حوزه قضايي ايرانشهر گفت: با صلح دو طايفه در ايرانشهر با تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف شماره چهار و همكاري معتمدان اين شهرستان پرونده قتل عمد نيز پس از هشت سال بسته شد.

'مظفر زارع' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وساطت و تلاش شورای حل اختلاف شماره چهار ایرانشهر و همكاری علما و معتمدان، اختلاف هشت ساله دو طایفه 'لكی جوان و اوكاتی' به صلح و آشتی انجامید.

وی اظهار داشت: اعضای دو طایفه در نشست با شورای حل اختلاف شماره چهار، بزرگان و معمتدان ایرانشهر با تلاوت قرآن كریم به اختلافات و درگیری خود پایان دادند تا از این پس در كنار یكدیگر برادرانه و دوستانه زندگی كنند.

رییس حوزه قضایی ایرانشهر خاطرنشان كرد: این اختلاف از سال 82 كه 'محمدلكی جوان' در یك درگیری 'شمس الدین اوكاتی' را به قتل رسانده بود؛ آغاز شد.

وی اضافه كرد: با صلح دو طایفه یادشده و بخشش قاتل، پرونده این قتل نیز بسته شد.

وی گفت: اعضای شورای حل اختلاف شماره چهار ایرانشهر با تلاش بسیار در ایجاد صلح و سازش در پرونده های مهم بخصوص قتل عمد گام های موثری برداشته اند.

زارع افزود: طی دو سال گذشته چهار فقره قتل كه اختلافات و درگیری های زیادی بین طوایف ایجاد كرده بود با تلاش علما، معتمدان و شورای حل اختلاف شماره چهار به صلح و سازش انجامیده است.

وی نقش علما، معتمدان و سران طوایف را در ترغیب مردم به صلح و سازش موثر دانست و اظهار داشت: امنیت موجب رشد، توسعه و عمران هر منطقه می شود، اگر در منطقه نزاع و درگیری باشد هیچ كس احساس امنیت نمی كند و حاضر به سرمایه گذاری نیست به همین سبب علما و معتمدان طوایف همواره در ایجاد امنیت و آرامش نقش مهمی دارند. ك/3

7307/7314 / 653