۲۲ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4012446
T T
۰ نفر

موسیقی بلوچی در خانه هنرمندان طنین انداز می شود

۲۲ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4012446
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/22 فرهنگی.داخلی.موسیقی تهران- رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان از اجرای موسیقی نواحی و بلوچی در هفته فرهنگی این استان درتهران خبرداد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری سعید مهدی زاده روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: اجرای موسیقی زابلی، بلوچی و نواحی از جمله برنامه های این هفته فرهنگی است.
وی زمان اجرای این برنامه را 24 تا 26 فروردین ماه اعلام کرد و گفت: خانه هنرمندان از ساعت 18 تا 22 میزبان علاقه مندان و مخاطبان به موسیقی بومی است.
مهدی زاده یکی دیگر از برنامه های این هفته فرهنگی را اجرای مراسم رقص شمشیر عنوان کرد و اظهار داشت: این مراسم یکی از آداب و رسوم کهن و بومی شمال استان سیستان و بلوچستان است که علاقه مندان زیادی دارد.
وی گفت: در این هفته از شیر محمد اسپندار تنها نوازنده دونلی، دین محمد زنگشاهی از خوانندگان و نوازندگان بنام بلوچستان و حبیب الله قادر آتشگر نوازنده دهل و قیچک و 25 نفر از فعالان حوزه تئاتر تقدیر می شود.
مهدی زاده افزود: در این هفته آثار هنری این منطقه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد و خوشنویسان، نقاشان و مستندسازان بنام این استان به معرفی فعالیت های هنری خودشان می پردازند.
رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان، معرفی آداب و رسوم استانی در چندین بخش از جمله فیلم، تئاتر، عکس، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، مطبوعات، غذای محلی، صنایع دستی، آثار دانشگاهی، کتب تالیفی، لباس محلی، گردشگری، دستاوردهای سازمانی، دستاوردهای دانشجویی و فضای مجازی از جمله برنامه های این هفته است.
وی ادامه داد: همچنین به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان، نشست های تخصصی و کارگاههای آموزشی اختصاصی نقاشی و خوشنویسی برگزار می شود.
برنامه هفته فرهنگی استان ها با حمایت شهرداری تهران و با همکاری دبیرخانه کمیسیون کلانشهرهای شهرداری تهران برگزار می شود.
فراهنگ 1588**9187** شماره 416 ساعت 14:32 تمام
۰ نفر