۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4029142
T T
۰ نفر

نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی:

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4029142
حدود730 نقطه کور و ناامن برای شنا در سواحل دریای خزر شناسایی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/14 اجتماعی.سالمسازی دریا.نجات غریق.مازندران ساری - نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه پرداخت نشدن بموقع حق و حقوق ناجیان غریق ،مهمترین دغدغه در اجرای طرح سالمسازی دریای خزر است، گفت: حدود 730 نقطه کور و ناامن برای شنا در سواحل خزر وجود دارد که بیشترین آن در مازندران قرار دارد.
به گزارش ایرنا، بهروز اسفندیاری روز چهارشنبه در جلسه طرح سالمسازی سواحل خزر درحضور معاون اجتماعی وزیر کشور و معاونین سیاسی استانداران شمالی در ساری، افزود: 429 نقطه کور سواحل در استان مازندران قرار دارد.
وی با بیان اینکه یک سوم مغروقین سال پیش در دریای خزر قبل از زمان اجرای طرح سالمسازی دریا بوده است، گفت: برای حضور ناجیان غریق در مناطقی که شامل اجرای طرح سالمسازی دریا می شود نیز نیازمند تامین اعتبار هستیم.
وی به تراکم جمعیتی گردشگران در سواحل دریای خزر و تعداد اندک ناجیان غریق اشاره کرد و اظهار داشت: سال پیش 156 نفر در محدوده بیش از 850 کیلومتری سواحل خزر در استان های شمالی غرق شدند.
نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: مغروقین در مناطقی که ناجیان غریق در آن مستقر نبوده اند، اقدام به شنا کرده بودند.
اسفندیاری به تربیت ناجیان غریق به عنوان یکی از وظایف فدراسیون نجات غریق و غواصی اشاره کرد و گفت: این فدراسیون نیروهای آموزش دیده را به مسئولان دارای سواحل معرفی می کند.
وی تصریح کرد: تامین نیازهای مالی این افراد و پرداخت حقوق به آنها باید از طرف همین مسئولان صورت بگیرد و به رغم اینکه حقوق آنان بسیار ناچیز است اما بموقع پرداخت نمی شود.
وی از آمادگی ناجیان غریق آموزش دیده ای که بتوانند مناطق ساحلی مشخص شده در طرح سالمسازی دریا را پوشش دهند، خبر داد و گفت: اگر استان های شمالی بر جلو انداختن زمان اجرای طرح سالمسازی دریا را اصرار دارند باید منابع مالی ناجیان را نیز تامین کنند. ک/3 2585/402/508 شماره 680 ساعت 18:51 تمام
۰ نفر