۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4057778
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/29 فرهنگی.کانون های مساجد.ارشاد سنندج - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت : در تابستان سال جاری بیش از 9 هزار نفر در کلاس های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان شرکت دارند.
قباد میمنت آبادی روز یکشنبه در جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد استان در سنندج افزود : در حال حاضر 183 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کردستان فعالیت دارند و قرار است تابستان امسال در هر کانون دو کلاس با ظرفیت هر کلاس 25 نفر تشکیل شود.
وی با بیان اینکه باید سعی کنیم برنامه های تابستانی را بر اساس اقتضای سنی جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنیم ،گفت : مساجد و کانون های مساجد در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نقش مهمی دارند.
میمنت آبادی با اشاره به اینکه این امر باید در کنار پرداختن به مباحث علمی و محتوایی طرحهای تابستانی انجام شود، افزود : جوانان و نوجوانان، برنامه های جذاب و متنوع را قبول دارند و به سمت اینگونه برنامه ها جذب می شوند.
وی بر ضرورت توجه به کیفیت برنامه های اوقات فراغت تاکید کرد و گفت : آموزش، تعلیم و تربیت در برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر هیات نظارت بر کانون های مساجد کردستان با بیان اینکه هدف کانون های مساجد مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است، خاطرنشان کرد : مسجد باید دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد و با برنامه های هدفمند در راستای خنثی سازی تهاجم فرهنگی عمل کند.
میمنت آبادی، رویکردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد را تقویت فعالیت های قرآنی و توجه به آموزه های دینی در برنامه ها، توجه به فرمایشات امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش فعالیت های علمی دانست.
وی دایر کردن 366 کلاس آموزشی در رشته های روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، معارف اسلامی، مهارت های زندگی و حرفه و فن و سوره مبارکه انفال را از دیگر برنامه های دبیرخانه در طول غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد برشمرد.
533 شماره 650 ساعت 20:51 تمام
۰ نفر