۷ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4199427
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/07 اجتماعی.داخلی.گردشگری اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: درجریان جلسه استانی هیات دولت در اردبیل 12 مصوبه درباره توسعه گردشگری استان تصویب و این مصوبات به تازگی برای اجرا ابلاغ شده است.
بهروز ندایی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این مصوبات 20 میلیارد ریال برای مرمت و ساماندهی و احیای آثار تاریخی و 10 میلیارد ریال نیز برای تکمیل زیرساخت های مناطق نمونه و کمپینگ های گردشگری استان اختصاص یافته است.
وی بیان کرد : مطالعه امکان سنجی موزه عشایر، امکان سنجی موزه تاریخ تمدن در اردبیل ؟ مطالعه سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری ، ایجاد پایگاه در قلعه های اولتان - بوینویوغون و شهریئری مشگین شهر، کمک به سرمایه گذران حوزه های گردشگری و پرداخت 4 درصد سود تسهیلات بانکی سرمایه گذاران این حوزه از سوی میراث فرهنگی و تبدیل 10 نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان های استان به اداره میراث فرهنگی و گردشگری از مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان اردبیل در مهرماه گذشته بود .
وی با اشاره به افتتاح 6 پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام الله دهه فجر در استان گفت: پژوهشگاه و ساختمان اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان،موزه شهرستان نیر، مرکز تجاری میدان عالی قاپو ،کارگاه سفال مشگین شهر ،فاز دوم خانه تاریخی صادقی و کمپینگ گردشگری پارس آباد از جمله پروزه های افتتاحی در دهه فجر است.
530/8124/ 1645 شماره 160 ساعت 11:34 تمام
۰ نفر