۱۹ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4546257
T T
۰ نفر
.............................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/03/87 داخلی.فرهنگی.صنایع دستی.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سال های اخیر حضور و رقابت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این استان در نمایشگاههای ملی و بین المللی تقویت شده است.
جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای برنامه های حمایتی صنعتگران استان در نمایشگاههای استانی، ملی و بین المللی خوش درخشیده اند.
وی به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی از امروز(یکشنبه ) در شهر تبریز اشاره کرد و گفت: معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی استان نیز با پنج غرفه در بخش تولید زنده در زمینه معرق کاشی، سفالگری سنتی ، گلیم بافی ، ورنی بافی و جاجیم بافی و نیز 17 غرفه در بخش فروش محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه حضور دارد.
وی، ارایه تولیدات چرمی، ورنی های ابریشمی و پشمی، گلیم و مسند، زیورآلات و نقره، چلنگری، نقاشی روی چرم، فرآورده های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، معرق چوب ، سازهای سنتی ، ریزه کاری روی چوب ، نگارگری و سفال و نیز حضور آلاچیق های عشایری ایل شاهسون اردبیل به همراه نمایش نحوه پخت نان سنتی و بافت ورنی مغان را از دیگر برنامه های هنرمندان و صنعتگران استان در این نمایشگاه برشمرد.
حدود 120 هزار نفر در بخش صنایع دستی استان اردبیل اشتغال دارند.ک/3 594/618/587 شماره 043 ساعت 09:16 تمام
۰ نفر