۲ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4582884
T T
۰ نفر

تحریک عمیق مغز موجب کاهش افسردگی می شود

۲ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4582884
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/02 علمی آموزشی.3.2.1 طبق یک مطالعه که در کانادا انجام شده است، تحریک عمیق مغز به بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی که درمان بیماری آنها دشوار است، کمک می کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی سی.بی.سی نیوز، در شرایط تحریک عمیق مغز، پالس های الکتریکی از طریق الکترودهایی که در مغز کار گذاشته شده اند، آزاد می شوند.
در این مطالعه بیمارانی مبتلا به اختلال شدید افسردگی مورد بررسی قرار گرفتند.
اختلال شدید افسردگی شکل شدید افسردگی است که نسبت به سایر درمان ها جواب نمی دهد.
در این مطالعه دیده شد که یک ماه پس از آغاز تحریک عمیق مغز، 35 درصد از بیماران به این درمان واکنش خوبی نشان دادند و 10 درصد از آنها بهبود نسبی پیدا کردند.
این در حالی است که شش ماه پس از آغاز این درمان، 60 درصد بیماران نسبت به تحریک عمیق مغز خوب واکنش نشان دادند و 35 درصد بهبود نسبی یافتند.
دکتر آندرس لازانو جراح مغز و اعصاب در مرکز علوم اعصاب کرمبیل در بیمارستان تورنتو وسترن در یک بیانیه اعلام کرد، تحقیق آنها تایید کرد که 60 درصد از بیماران نسبت به این جراحی از نظر بالینی واکنش بسیار خوبی نشان داده اند و تاثیرات این روش درمانی دست کم یک سال ادامه داشته است.
لازانو و همکارانش اعلام کردند، این روش درمانی عوارض جانبی اندکی دارد و هیچ یک از بیماران بر اثر جراحی برای کارگذاشتن الکترودها آسیب ندیدند.
این مطالعه در مجله روانشناسی زیستی منتشر شده است.
شماره 226 ساعت 11:38 تمام
۰ نفر