۲۷ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4625129
T T
۰ نفر
..........................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/06/87 داخلی.ورزشی.تربیت بدنی.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری سازمان تربیت بدنی از احداث 531 پروژه ورزشی روستایی در کشورخبر داد و گفت: این پروژه ها با حداقل اعتبار 400 میلیون ریالی سازمان برای هر پروژه و با استفاده از اعتبارات استانی به همین مقدار احداث خواهد شد.
"غلامرضا جعفری" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت در نظر دارد با استفاده از برنامه های مناسب ورزشی فاصله نیازمندیهای ورزش روستا و کشور را کم نماید که این مهم در قالب برنامه های بلندمدت در حال انجام است.
وی گفت: در زمان حاضر با استفاده از برنامه ریزی های مناسب برای برخورداری روستاها از نعمت ورزش یک هزار پروژه ورزشی در روستاهای کشور به بهره برداری رسیده و در جهت تکمیل فضاهای ورزشی آن اقدام شده است.
وی توسعه فضاهای ورزشی را از اولویتهای برنامه های ورزشی دولت دانست که با دقت و سرعت بالایی در حال انجام است.
"جعفری" در ادامه اظهارداشت: مدیریت اولویت دار در روستاها و تکمیل نیازمندی های این قشر، احتیاج به عزم راسخ مسوولان و روستاییان دارد که امیدواریم در سال جاری پروژه های نیمه تمام را به اتمام رسانده و در صورت تحقق اعتبارات مصوب، پروژه های جدیدی در روستاهای کشور آغاز شود.
وی ادامه داد: در جهت توسعه فضاهای ورزشی در روستاها در سال گذشته بیش از 200 میلیارد در قالب طرح "توسعه ورزش روستایی" هزینه شده است.
مدیرکل تربیت بدنی مازندران نیز روز گذشته در مراسمی سالن چند منظوره طرح ضربتی روستای دنگسرک نکا را افتتاح کرد و در سخنانی گفت: ما معتقدیم فضای یک مترمربع برای ورزش مازندران با توجه به کارهای انجام شده و در حال انجام کم بوده و نیازمند سرانه فضای دو مترمربع برای مازندران هستیم.
"امیر پریچهره" افزود: بهره برداری و افتتاح سالنهای ورزشی در مازندران با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است که تا کنون 18 پروژه در سال جاری افتتاح شده و در 15 روز گذشته نیز بیش از 10 پروژه ورزشی به بهره برداری رسیده است.
مدیر کل تربیت بدنی مازندران در ادامه اظهار داشت: تا پایان سال بیش از 50 سالن ورزشی در مازندران افتتاح خواهد شد که به طور میانگین هر هفته یک سالن افتتاح می شود.
وی مهمترین هدف تربیت بدنی را هدفمند کردن ورزش برای همگان بخصوص در روستاها دانست.
"عادل عالیشان" رییس تربیت بدنی نکا نیز گفت: سالن چند منظوره طرح ضربتی در روستای دنگسرک نکا در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و402 میلیون ریال و با استفاده از 50 درصد خودیاری مردم روستا ساخته شده است.
وی ادامه داد: این مجموعه ورزشی دارای زمین بازی ، رختکن ، اتاق داوری وپیست سلامت می باشد.
وی گفت: با افتتاح این سالن علاوه بر بهره مندی بیش از دو هزار نفر از جمعیت این روستا ، روستاهای همجوار نیز از نعمت سالن ورزشی برخوردار شدند. ک/3 7331/503/402/508 شماره 305 ساعت 13:53 تمام
۰ نفر