۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4696879
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/24 فرهنگی.هنری.جشنواره اردبیل- سومین جشنواره تئاترسیره نبوی وعلوی اردبیل شنبه شب با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
هیات داوران این جشنواره دربخش نویسندگی نمایشنامه مسلخ نوشته خسروامیری از شهرستان انزلی را به خاطر داشتن ایده ای نو و پرداختی نسبی و رعایت اصول نمایشنامه نویسی شایسته تقدیر دانسته و لوح سپاس جشنواره را به همراه هدیه جشنواره به نویسنده نمایشنامه اهدا کرد.
دربخش کارگردانی نمایشهای صحنه ای نیز لوح سپاس و جایزه ویژه ی بخش شایسته تقدیر به علی حاج عسگری کارگردان نمایش وقف از رشت و هادی مقصودیه کهن کارگردان نمایش مسلخ از انزلی اعطا شد.
همچنین در بخش بازیگری مرد لوح سپاس جشنواره به همراه هدیه ی ویژه به بابک فاتحی بازیگر نمایش وصال ترسا از شهرستان گرمی، محمد رسایلی و فرهاد رحمان زاده بازیگر نمایش وقف ازشهرستان رشت اختصاص یافت.
هیات داوران این جشنواره از میان بازیگران زن شرکت کننده در جشنواره لوح سپاس وهدیه ویژه جشنواره را به زهرا فرضعلی زاده بازیگر نمایش زندگی شاید از شهرستان خلخال و ملائکه پورحسن بازیگر نقش وصال ترسا از شهرستان گرمی اعطا نمود.
دربخش نویسندگی، ایده و طرح تئاتر خیابانی هیات داوران جشنواره از میان سه نمایش اجرا شده لوح تقدیر وهدیه ویژه جشنواره را به طراح نمایش عبور ازتاریکی از شهرستان بجنورد، دربخش کارگردانی تئاتر خیابانی از علیرضا پارسی کارگردان نمایش آبی ترین همسفر عشق از شهرستان رشت و در بخش بازیگری تئاتر خیابانی نیز از سید رزاق صفوی هیر بازیگر نمایش مجلس نقل عاشقانه ازشهرستان اردبیل تجلیل کرد.
هیات داوران ضمن تجلیل از تمام نویسندگانی که نگاشته های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند، دربخش نمایشنامه نویسی دو اثر نمایش را شایسته تقدیر دانسته و نویسندگان هنرهای دراماتیک را به تحقیق و مطالعه متون فاخر دینی و منابع گرانقدر نمایش فراخوانده و لوح سپاس و جایزه ویژه ی جشنواره را به ابوالقاسم مهدوی نویسنده متن نمایش اینبار شمر بر بالین حسین از گرگان و حمید صانعی فرد نویسنده متن نمایش کریم از شهرستان لنگرود اعطا کرد.ک/3 587/618/592 شماره 589 ساعت 15:12 تمام
۰ نفر