۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4704210
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/03 فرهنگی.محرم.عزاداری کرمانشاه- نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه با توجه به نزدیک بودن ایام محرم بر سنتی برگزار کردن عزاداری سیدالشهدا درایام محرم و صفر تاکید کرد.
آیت الله مصطفی علما روزسه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بنا به تاکید امام (ره ) باید ساختارسنتی عزاداری امام حسین (ع) حفظ شود چرا که این عزاداری از ائمه معصومین به جا مانده است و عزاداری امام حسین (ع) را حضرت زینب و امام زین العابدین (ع) ازهمان روز اول پایه ریزی کرده اند و باید قداست این آیینها نگه داشته شود.
وی افزود: مردم و مسوولین باید هشیار باشند که دشمنان اسلام این عزاداریها را هدف قرارداده اند چرا که همین عزاداری و مکتب امام حسین (ع)بود که انقلاب بزرگ ایران را بوجود آورد و دنیا را لرزاند و باید سعی کنیم که هر موضوعی در این عزاداریها وارد نشود.
وی در ادامه بیان داشت: هزینه کردن برای عزاداری امام حسین (ع) کاری بسیار پسندیده است چرا که امامان پس از حضرت سید الشهدا نیز همیشه مقداری از اموال خود را هزینه عزداری این ایام کرده اند تا پیام والای امام حسین (ع) همیشه در تاریخ زنده بماند.
آیت الله علما افزود: در روزهای عزاداری محرم و صفر درهمین شهر کرمانشاه نزدیک به 500 هزار جوان دراختیار هیات های مذهبی هستند که بانیان هیاتها و بخصوص مداحان باید از داستانها و شعرهای با محتوی، حقیقی و اثرگذار استفاده کنند که بتوانند در این روز این جوانان را با دین اسلام و پیام امام حسین (ع) بیشتر آشنا کنند.
587/7456/567 شماره 742 ساعت 16:24 تمام
۰ نفر