۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4744309
T T
۰ نفر
................................................
همدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/02/86 داخلی.فرهنگی.آموزش وپرورش معاون آموزش عمومی سازمان آموزش و پرورش همدان گفت: سرمایه گذاری برای تربیت دینی و مذهبی دانش آموزان ضروری است.
"عباس بهرامی مشعوف" روز چهارشنبه در آیین نواختن "زنک نماز" در مدرسه ابتدایی حکیم اظهار داشت: دانش آموزان علاوه برآموزشهای مختلف علمی وفرهنگی نیازمند رشد و پیشرفت در زمینه های دینی هستند.
وی اضافه کرد: آموزش دینی دانش آموزان باید از دوران ابتدایی آغاز شود چون دانش آموزان در این مقطع از نظر تربیتی شکل می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: آرامش و سلامت روحی با نماز متجلی می شود و این فریضه مهم باید در بین دانش آموزان گسترش پیدا کند. وی افزود: مربیان، والدین و رسانه ها در ترویج فریضه اقامه نماز در مدارس نقش موثری دارند. رییس گروه ابتدایی سازمان آموزش و پرورش همدان نیز گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس موجب نهادینه شدن این فریضه مهم در بین دانش آموزان می شود.
"فهیمه خاوری" افزود: پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در استان همدان به نام هفته "انس با نماز دوره ابتدایی" نام گذاری شده است.
وی اضافه کرد: نهادینه کردن باورها و ارزشهای دینی و پیوند دانش آموزان با مسجد و نماز از مهمترین اهداف این برنامه است.
وی خاطر نشان کرد: در اولین روز از این هفته در همه مدارس ابتدایی استان آموزش نماز و احکام اجرا می شود. خاوری بیان کرد: برگزاری جشن تکلیف ویژه دانش آموزان دختر، حضور دانش آموزان در نماز جمعه، برگزاری مراسم دعا و نیایش و سخنرانی چهره های مقبول در جمع دانش آموزان با موضوع ارتباط با نماز از جمله برنامه های هفته انس با نماز است. وی گفت: همچنین در طول این هفته نمایشگاهی از کارهای هنری دانش آموزان شامل نقاشی، خوشنویسی، کاردستی و روزنامه دیواری با موضوع نماز و احکام در همه مدارس بر پا شده است.
در استان همدان حدود 106 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.ک/2 7523/575/566 شماره 254 ساعت 25:12 تمام انتهای پیام C05.12-25-31
۰ نفر