۲۴ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4778079
T T
۰ نفر
.........................................................
کاشان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/03/86 داخلی.اجتماعی.مناسبتها.شهدای حزب موتلفه در آستانه 26 خرداد سالگرد شهدای حزب موتلفه اسلامی، آیین گرامیداشت شهدای این حزب چهارشنبه شب در مسجد صفاری کاشان برگزار شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این آیین، ماه خرداد را ماه حادثه های تلخ و شیرین برای نظام جمهوری اسلامی نامید و به رخدادهای مهم این ماه پرداخت.
دکتر "حسن غفوری فرد" گفت: امام راحل با قیام 15 خرداد، به تفکرات استعماری، طرح کاپیتولاسیون و سرمایه داری و دیگر تفکرات مارکسیستی ، کمونیستی و الحادی پایان داد.
وی افزود: در تاریخ اسلام به جز رژیم منفور پهلوی هیچ حکومتی به خود اجازه نداد با وقاهت و اهانت، یک مرجع تقلید شیعه را از کشور تبعید کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، افزود: شهیدان بخارایی، نیک نژاد و امانی و صفارهرندی به علت همین اهانت ، تصمیم به اعدام انقلابی "حسنعلی منصور" نخست وزیر وقت گرفتند.
غفوری فرد افزود: این شهیدان معتقد بودند حنجره ای که با آن اهانت به مرجع تقلید شیعه شده است باید دریده شود و به همین علت گلوله ای به گلوی منصور اصابت کرد.
وی از انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین معجزه در تاریخ نظامی و سیاسی قرن بیستم یاد کرد و خاطر نشان کرد: این پیروزی به رهبری یک روحانی و با اتکال به خداوند در حقیقت یک وعده الهی بود.
به گزارش ایرنا، در این آیین که از سوی حزب موتلفه اسلامی شاخه کاشان برگزار شد، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه، فرماندار و جمعی از قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
شهیدان بخارایی، نیک نژاد، امانی و صفار هرندی به علت اعدام انقلابی حسنعلی منصور، نخست وزیر وقت پس از محاکمه در 26 خرداد سال 1344 به شهادت رسیدند. ک/2 562/554/شبس /1536/ 1768 شماره 002 ساعت 03:00 تمام انتهای پیام C24.11-03-00
۰ نفر