۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4803648
T T
۰ نفر

پزشکان نمونه استان یزد مورد تجلیل قرار گرفتند

۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4803648
...............................................
یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/06/86 داخلی.اجتماعی.مناسبتها.روزپزشک همزمان با بزرگداشت ابن سینا و روز پزشک ، 35 پزشک نمونه استان یزد طی آیینی در مجتمع پیراپزشکی این شهر مورد تجلیل قرار گرفتند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، این مراسم با حضور افزون بر 500 نفر از پزشکان عمومی ، متخصص ، فوق تخصص و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد برگزار شد.
اخلاق کاری ، رسیدگی به بیماران و همکاری در طرحپزشک خانواده ملاک انتخاب افراد ذیل عنوان شد.
" احمد حائریان اردکانی" و " سعید اسفندیاری " ، به عنوان پزشکان نمونه کشوری انتخاب شدند.
"حمیده فتاحی"، "اعظم میرشمسی" و "حسین قوامی" در بخش پزشک خانواده و "محمد بامشاد" و "عباس حسن زاده" در بخش پزشکان متخصص، نمونه کشوری شدند.
رییس مرکز بهداشت استان یزد در این آیین با بیان اینکه بار اصلی سلامت جامعه برعهده پزشکان است ، گفت: باید از خدمات این قشر تجلیل کرد.
" محمود نوری شادکام " به نقش پزشکان خانواده در روستاها اشاره کرد و افزود: پزشک خانواده ، فرد را چه در زمان بیماری و چه در زمان سلامتی تحت مراقبت قرار می دهد.
وی ، ارائه آموزش به فرد برای مراقبت از خود، جلوگیری از رفتارهای پرخطر و جلوگیری از بیمار شدن افراد را از جمله وظایف پزشک خانواده برشمرد.
نوری شادکام،مهمترین نقش پزشکان عمومی را در کشور،ارئه خدمات به خانواده ها دانست و گفت: پزشکان عمومی را باید در این زمینه بیشتر توانمند سازیم.
وی ، مشکل اصلی پزشکان عمومی را هویت و دغدغه های معیشتی آنها ذکر کرد و اظهار داشت: باید مشکلات این قشر را جدی بگیریم و آنها را رفع کنیم.
نوری شادکام در عین حال گفت: نگاه پزشک به بیمار نیز نباید مادی باشد بلکه باید به او نگاه معنوی داشته باشد.
وی افزود: پزشکان باید از روش و منش بوعلی سینا پزشک مشهور ایرانی در امر طبابت الگو بگیرند.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از پزشکان نمونه تجلیل شد.
مراسم یاد شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، سازمان نظام پزشکی وبیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی استان برگزار شد.
یکهزار و 50 نفر پزشک در استان 998 هزار نفری یزد فعالیت دارند. ک/2 7546/ 1027/546 شماره 458 ساعت 17:06 تمام
۰ نفر