۱۹ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4878086
T T
۰ نفر
...................................................................
مسکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/09/86 خارجی.فرهنگی.روسیه.ایران.اسلامی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران که در مسکو بسر می برد روز دوشنبه با "راویل عین الدین" رییس شورای مفتی های روسیه دیدار و در مورد همکاریهای اسلامی و فرهنگی دو کشور با وی گفت و گو کرد.
به گزارش شورای مفتی های روسیه، در این دیدار علاوه بر "مهدی مصطفوی"، معاونین وی ، "غلامرضا انصاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و "مهدی ایمانی پور" رایزن فرهنگی ایران در روسیه نیز حضور داشتند.
دو طرف در این دیدار در مورد طیف گسترده ای از مسایل مذهبی، اجتماعی و سیاسی گفت و گو و تبادل نظر کردند.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همکاریهای فرهنگی و دینی بین ایران و روسیه را با توجه به اشتراکاتی که میان دو کشور وجود دارد و نیز ضرورت اتحاد مسلمانان جهان دربرابر توطئه های دشمنان ، ضروری خواند. رییس شورای مفتی های روسیه با اشاره به حضور گسترده مسلمانان کشورش در انتخابات اخیر دومای روسیه، آن را نشانه حمایت از سیاست دولت در سیاست داخلی و خارجی و گواهی بر وحدت مردم این کشور خواند.
"راویل عین الدین " سپس به دیدار اخیر "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه از ایران و دیدارهای وی از چند کشور اسلامی اشاره کرده و گفت: این دیدارها روابط بین روسیه و کشورهای اسلامی را تقویت می بخشد.
رهبر مسلمانان روسیه همچنین به آغاز بکار سرکنسولگری ایران در شهر "قازان" پایتخت جمهوری تاتارستان اشاره کرده و آن را عامل تقویت روابط دوجانبه دانست.
راویل عین الدین همکاریهای شورای مفتی های روسیه با سفارت ایران در مسکو و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه را سودمند توصیف کرد و افزود: با همکاری دو طرف کنفرانس ها، سمینارها و برنامه های مشترک دیگر برگزار می شود.
رییس شورای مفتی های روسیه از طرف مسلمانان روسیه از کمکهای ایران در تکمیل و توسعه مسجو جامع مسکو قدردانی کرد.
دو طرف همچنین در مورد کمک استادان ایرانی در تزیین صحن داخلی مسجد و منبر توافق کردند.
طرف ایرانی همچنین رییس شورای مفتی های روسیه را در جریان برنامه های فرهنگی ایران در سالهای آتی در روسیه ازجمله برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور در بهار آینده قرار داد.
در ادامه برنامه سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به روسیه، قرار است روز سه شنبه برنامه همکاریهای فرهنگی سه ساله دو کشور و قرارداد برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور به امضای "مصطفوی" و"میخاییل شویدکوی" رییس آژانس فرهنگ و سینمای روسیه برسد.
هفته فرهنگی ایران در روسیه در ماه مارس (همزمان با عید نوروز) در مسکو برگزار می شود.
اروپام 2242**355** شماره 734 ساعت 20:03 تمام
۰ نفر