۲۲ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4880136
T T
۰ نفر
......................................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/9/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.
رییس اداره نظام بهره برداری سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 25 درصد از زمین های کشاورزی این استان معادل 50 هزار هکتار تحت پوشش شرکت های تعاونی تولید روستایی قرار دارد.
مهندس فرخ ارجمند پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در این استان 211 هزار هکتار است که حدود 50 هزار هکتار آن از خدمات شرکت های تعاونی روستایی بهره مند هستند.
وی بیان کرد: هم اکنون 14 تعاونی تولید و یک اتحادیه شرکت های تعاونی در این استان فعالیت دارند.
ارجمند اظهار داشت: استفاده مشترک از ماشین آلات، کاهش هزینه ها، افزایش درآمدها با استفاده از فناوری جدید در زمینه کاشت، داشت و برداشت از دیگر ویژگی های بارز این شرکتها به شمار می رود.
وی عنوان کرد: مدیرعامل این شرکت ها از بین اعضای شرکت انتخاب می شود و باید دارای مدرک کارشناسی باشد در غیر این صورت از ابتدای سال آینده تغییر آنها حتمی خواهد بود.
ارجمند ابراز داشت: مجمع اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی هر دو سال یک بار برگزار می شود که با توجه به عملکرد موفق آنها هم اکنون عامل توزیع انواع کود و سموم شیمیایی در این استان هستند.
وی افزود: فعالیت شرکت های تعاونی تولید روستایی اوایل دهه 70 شمسی و با هدف یکپارچه کردن اراضی، جلوگیری از خرد شدن زمین ها، استفاده مشترک از ماشین آلات و در مجموع بهره گیری از خدمات ارایه شده توسط دولت در سطح کشور آغاز شد.
استان کهگیلویه و بویراحمدبادارا بودن 258 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی سالانه حدود 700 هزار تن انواع محصولات کشاورزی وباغی تولیدمی کند. ک/3 2755/563/675 شماره 298 ساعت 13:43 تمام
۰ نفر