۱۴ شهریور ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 5063898
T T
۰ نفر
# تهران بزرک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/06/85 داخلی.اجتماعی.حمل ونقل.ترافیک. مشاور عالی شهردار تهران با تاکید بر میزان تاثیرگذاری توسعه خطوط ویژه اتوبوسرانی در بهبود ترافیک پایتخت گفت : این تاثیرات را هیچ یک از راهکارهای مطالعه شده کنونی ترافیک دارا نیست. مهندس"مهرداد تقی زاده" روز سه شنبه در نشست تخصصی"ترافیک پایتخت" افزود: توسعه خطوط ویژه اتوبوس بزرگراهی بدلیل آنکه درکوتاه مدت به ثمر می رسد و بسیار کم هزینه است راه حل موثری برای بهبود ترافیک پایتخت قلمداد می شود. وی باتاکید بر میزان تاثیرگذاری خطوط ویژه اتوبوس بزرگراهی در بهبود معضل ترافیک تهران، توسعه واجرای خطوط ویژه اتوبوس بزرگراهی راکلیدی خواند.
به اعتقاداین مسئول، راه حل مشکل ترافیک تهران بزرگراه سازی نیست بلکه توسعه خطوط ویژه اتوبوس در بزرگراه ها باید در اولویت اجرا قرار گیرد. وی گفت: دراجرای این طرح در کوتاه ترین زمان می توان خطوط ویژه اتوبوس را در پایتخت تا پنج برابر خطوط کنونی توسعه داد. تقی زاده گفت: اکنون 73 کیلومتر خطوط ویژه اتوبوس درسطح شهرتهران به بهره برداری رسیده که تکافوی نیاز را نمی کند. وی افزود: برای حل مشکل ترافیک نیازمندحداقل 200 تا 250 کیلومترخطوط ویژه اتوبوس و نیز 400 کیلومتر خطوط مترو هستیم. وی با تاکید بر تاثیرگذاری توسعه خطوط ویژه اتوبوس در بهبود ترافیک خاطرنشان کرد: اغلب کشورهای دنیا توسعه خطوط ویژه اتوبوس در بزرگراه ها را در حد افراط وبااجرای روش های ترافیکی به اجرا گذاشته اند و از نتایج مفید آن در مدیریت شهری در کوتاه ترین زمان برخوردار شده اند. مشاور عالی شهردار تهران بابیان اینکه مشکل ترافیک تهران تا پنج سال آینده حل خواهد شد، تاکیدکرد: بااجرای 40 راهکاری که در هرم مدیریت شهری برای بهبود ترافیک در نظر گرفته شده است، ترافیک پایتخت هرسال نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت. وی قیمت پایین خودرو و سوخت و نیز هزینه های پارکینک رااز جمله دلایلی برشمرد که موجب از بین رفتن انگیزه های مردم برای استفاده ازحمل ونقل عمومی در کشور شده است. تقی زاده یادآور شد: اکنون با وجود 73 کیلومتر خطوط ویژه اتوبوس در بزرگراه ها 6/2 میلیون نفر مسافر جابه جا می شوند. وی تمام مزیت کاربردخطوط ویژه اتوبوس بزرگراهی رابهره برداری درمسیرهای پرترافیک ذکر کرد و گفت: اولویت واهمیت بکارگیری این خطوط تنهادرمسیرهای پرتردد و با ترافیک سنگین نمایان است. مشاور عالی شهردار تهران همچنین تنها ایراد گرفته شده بر خطوط ویژه اتوبوس بزرگراه چمران را پرترافیک بودن مسیرمذکور وکم بودن اتوبوس دراین مسیر ذکر کرد. تقی زاده باتاکیدبرعدم همکاری پلیس دراجرای طرح خطوط ویژه اتوبوسرانی "بزرگراه چمران" گفت: طبق مصوبات جلسات شورای عالی ترافیک تهران، توسعه خطوط ویژه اتوبوس بزرگراهی در تهران به عنوان راه حلی برای معضل ترافیک تهران الزاما باید تا سال آینده اجرا شود. تهرام/پ/2353/588/1547
۰ نفر