۱۳ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5666285
T T
۰ نفر

دکتر مرندی برنده جایزه جمعیت سازمان ملل شد

۱۳ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5666285
دکتر مرندی برنده جایزه جمعیت سازمان ملل شد # سازمان ملل ،ایرنا: 13 فروردین 1378 برابر با دوم آوریل 1999 کمیته جایزه جمعیت سازمان ملل، روز پنجشنبه، دکتر " علیرضا مرندی " وزیر پیشین بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان برنده جایره جمعیت در سال 1999 انتخاب کرد .
این کمیته، همه ساله جایزه ویژه ای تحت عنوان " جایره جمعیت " به یک نفر و نیز یک سازمان یا نهاد متخصص و فعال در امور جمعیتی که در پیشبرد و توفیق برنامه های جمعیتی کشور خود ، نقش بسزایی ایفا کرده اند، اعطا می نماید . دریافت این جایزه، نشانه ای از توفیق کشور متبوع برنده در زمینه امور جمعیتی تلقی می شود .
کمیته ملی جمعیت و تنظیم خانواده ویتنام، به عنوان سازمان برنده جایزه جمعیت سال جاری انتخاب شد .
توفیق جمهوری اسلامی ایران در تدوین و اجرای برنامه های جمعیتی، طی یک دهه گذشته، که مورد تایید و حمایت نهادهای ذیربط سازمان ملل بویژه صندوق جمعیت می باشد ، دریافت جایزه در سال جاری را ممکن ساخت .
اعطای جایزه به دکتر مرندی، که از جانب دولت جمهوری اسلامی ایران به کمیته جایزه جمعیت معرفی شده بود ، به خاطر تلاش ویژه وی طی بیش از یک دهه گذشته در زمینه تدوین ، پیشبرد و اجرای سیاست های تنظیم جمعیت در کشور و تاثیر مطلوب و مثبت سیاست های اتخاذ شده بر کاهش جدی نرخ رشد سالانه جمعیت در کشور و گسترش تامین خدمات بهداشتی و جمعیتی در سطح ملی صورت گرفت .
مراسم اعطای جایزه جمعیت به برندگان امسال ، در تاریخ 19 خرداد ماه سال جاری، با حضور دبیرکل سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد.
۰ نفر