۶ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5676972
T T
۰ نفر

نمایشگاه آثار زبان و ادب فارسی در نیویورک

۶ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 5676972
نمایشگاه آثار زبان و ادب فارسی در نیویورک # نیویورک ، ایرنا: ششم تیر 1378 برابر با 27 ژوئن 1999 مجموعه ای از آثار زبان و ادب فارسی روز شنبه در قالب نمایشگاهی حاوی بیش از یکصد اثر فرهنگی و ادبی و نرم افزارهای رایانه ای در نیویورک برپا شد.
شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی در آمریکای شمالی روز شنبه در حاشیه همایش " گستره زبان فارسی " که در دانشگاه کلمبیا نیویورک برگزار شد مجموعه ای دیدنی حاوی بیش از یکصد کتاب ، نرم افزارهای رایانه ای را که هر یک نشانه هایی از گسترش زبان و ادبیات فارسی در آمریکای شمالی و داخل کشور طی یک دهه گذشته بود را به علاقمندان زبان و ادب فارسی ارائه کرد.
این نمایشگاه در بردارنده گزارش هایی از عملکرد فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران ، جزوات معرفی واژه های جدید فرهنگستان علوم ، دستور خط فارسی و نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه زبان و ادب فارسی و نمونه هایی از نسخ رسم الخط فارسی بود که مورد توجه بازدید کنندگان ایرانی و خارجی قرار گرفت.
دقت جمعی از آمریکائیان علاقمند به زبان و ادب فارسی در آثار این نمایشگاه جالب توجه بود.
در کنار آثار زبان و ادب فارسی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته بود مجموعه ای از کتاب های شاهنامه ، اندیشه های فردوسی ، غزل های حافظ ، گلستان سعدی و تصاویر زیبایی از دیدنی های ایران امروز به زبان های فارسی و انگلیسی و مجموعه ای از نرم افزارهای رایانه ای نیز عرضه شده بود.
علاقمندان که مدتی از وقت خود را صرف بازدید از آثار این نمایشگاه می کردند برخی از آثار مورد علاقه خود را خریداری می نمودند.
همایش گستره زبان فارسی بعدازظهر روز شنبه با شرکت بیش از 400 تن از دوستداران زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کلمبیا نیویورک برگزار شد.
۰ نفر