۹ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 5740691
T T
۰ نفر
لوکاشنکو، خواستار پیوستن اوکراین به همگرایی روسیه و بلاروس شد # مسکو ، ایرنا: نهم بهمن 1377 برابر با 29 ژانویه 1999 "الکساندر لوکاشنکو" رییس جمهوری بلاروس، با ابراز امیدواری نسبت به تصویب قرارداد دوستی روسیه و اوکراین در شورای فدراسیون روسیه ، خواستار پیوستن "کی اف" به اتحاد و همگرایی مسکو - مینسک شد.
وی، روز پنجشنبه، در مینسک و در دیدار با "الکساندر تکاچنکو" رییس پارلمان اوکراین، افزود: تنشی که امروز در روابط بین جمهوری های سابق عضو اتحاد شوروی دیده می شود، از نتایج منفی توافق هایی است که به فروپاشی شوروی منجر شد.
لوکاشنکو، خواستار توافقی جمعی برای نزدیک ترشدن روابط کشورهای مستقل مشترک المنافع شد.
رییس پارلمان اوکراین نیز در این دیدار گفت که امیدوار است در آینده نزدیک ، اوکراین نیز به اتحاد و همگرایی روسیه ، بلاروس بپیوندد.
وی با انتقاد از مخالفان تصویب قرارداد دوستی روسیه، اوکراین در شورای فدراسیون روسیه گفت: آنان از واقعیت ها دور افتاده اند و بازی های سیاسی داخلی را به صحنه سیاست های بین المللی کشانده اند.
تکاچنکو، همچنین با اشاره به "یوری لوژکف" شهردار مسکو که یکی از مخالفان سرشناس این قرارداد است، گفت: روسیه فقط لوژکف و مسکو نیست، مردم روسیه و اوکراین به دنبال دوستی بین دو کشور هستند.
شورای فدراسیون روسیه یا مجلس اعلای این کشو، روز چهارشنبه ، حاضر به تصویب قرارداد دوستی روسیه و اوکراین نشد و تصویب این قرارداد را به آینده و بررسی های بیشتر در مورد چنیین اتحادی موکول کرد.
۰ نفر