۲۶ اسفند ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5790413
T T
۰ نفر

دو دیپلمات نروژی از روسیه اخراج شدند

۲۶ اسفند ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 5790413
دو دیپلمات نروژی از روسیه اخراج شدند # مسکو - ایرنا 26 اسفند 1376 برابر با 17 مارس 1998 مسوولان وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با احضار سفیر نروژ در مسکو دستور اخراج دو دیپلمات نروژی از روسیه را به وی ابلاغ کردند.
افراد اخراج شده کنسول سفارت نروژ در مسکو و نیز کنسول آن کشور در شهر مورمانسک می باشند و به آنها ابلاغ شده است ، تا روز 20 مارس خاک روسیه را ترک کنند.
این اقدام در پی تصمیم هفته گذشته دولت نروژ مبنی بر اخراج دو دیپلمات و سه کارمند سفارت روسیه در اسلو انجام شد.
یک منبع خبری به خبرگزاری اینترفاکس گفته است ، مسکو تنها به اخراج دو دیپلمات نروژی دست زده و از اقدام مشابه خودداری کرده است.
اخراج کارکنان سفارت روسیه در نروژ در آستانه سفر نخست وزیر نروژ به مسکو باعث لغو ان سفر شد.
روسیه از بروز این بحران جاسوسی بین دوکشور به شدت متعجب شده و بسیاری از مقامات و کارشناسان در مسکو آن را اقدامی سیاسی دانستند.
" الکساندر زدانویچ " سخنگوی سرویس امنیت فدرال روسیه اقدام های دولت نروژ را حرکتی در مقابل دعوی شکست خورده متهم کردن یک ناخدای روسی به قاچاق مواد مخدر توصیف کرد .
" والری پترنکو " ناخدای یک کشتی باربری روسیه چند هفته پیش پس از مدت -ها بازداشت و متهم شدن به قاچاق مواد مخدر از زندان های نروژ آزاد شد.
وی افزود : سرویس های جاسوسی نروژ در مدت زندانی بودن این ناخدا به وی پیشنهاد همکاری داده و وی را به پیگردهای جنایی تهدید کرده بودند.
این مقام روسی گفت : طرف نروژی خواستار اطلاعات سری بودند که پترنکو به آن دسترسی داشت.
۰ نفر