۱۸ خرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5836028
T T
۰ نفر

المان با مشکل کمبود مسکن روبرو است

۱۸ خرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5836028
المان با مشکل کمبود مسکن روبرو است # بن - ایرنا 18/3/74 برابر با 8 ژوئن 1995 المان در حال حاضر بشدت با مشکل کمبود مسکن روبروست و کارشناسان امور مسکن این کشورمعتقدند که برای رفع این مشکل به دو میلیون واحد مسکونی جدید نیاز است.
به گزارش روز پنجشنبه اتحادیه مستاجران المان در شهر هانوفر برای برطرف کردن مشکل کمبود مسکن در این کشور لازم است تا اغاز سال 2000 میلادی سالانه حدود 600 هزار دستگاه واحد مسکونی جدید احداث شود و علاوه بران ضروری است که ساختمانها و واحدهای مسکونی قدیمی نیز بازسازی شوند.
این گزارش حاکی است در سالهای کذشته اجاره بها در المان بحدی افزایش یافته که اکنون به سختی می توان اپارتمان مناسبی از لحاظ قیمیت و کیفیت اجاره کرد.
انجمن حمایت از مستاجران المان در مونیخ در این زمینه اخیرا گزارش داد در حالی که سطح حقوق در المان به نسبت ثابت مانده میزان اجاره بها سیر صعودی داشته و اجاره بهای ماهیانه هر متر مربع اپارتمان در شهرهای بزرک ایالات غربی 15 تا 24 مارک بالغ می شود.
بر اساس این گزارش به علت گرانی اجاره خانه در المان خانوارهای کم درامد به ویژه خانواده های بچه دار در خانه های نامطلوب و نامناسب زندگی کرده و مجبور به پرداخت بیش از 40 درصد از حقوق خود بابت اجاره بها هستند.
به گفته کارشناسان امور مسکن از زمان اتحاددوبخش المان در سال 1990 تاکنون اجاره بها در ایالات شرقی المان نیز 535 درصد به نسبت سالهای قبل از ان یعنی در دوران المان شرقی سابق افزایش یافته است.
۰ نفر