۱۰ مرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5841044
T T
۰ نفر
لیبی خواستار تحقیقات مستقل برای روشن شدن مساله سقوط هواپیمای پان امریکن شد # سازمان ملل - ایرنا 10/5/74 برابر با1 اگوست 1995 دولت لیبی با رد اتهامات دولتهای امریکا ، انگلیس و فرانسه خواستار انجام تحقیقات مستقل برای روشن شدن مساله سرنگونی هواپیمای مسافر بری پان امریکن برفراز لاکربی اسکاتلند شد .
عمر مصطفی منتظر وزیر امورخارجه لیبی پنجشنبه گذشته در نامه ای به رئیس شورای امنیت این مساله را مطرح و خواستار به تعویق افتادن تحریمهای اعمال شده علیه این کشور تا روشن شدن نتیجه این تحقیقات شده است .
شورای امنیت جمعه گذشته تحریمهای اعمال شده علیه لیبی را برای چهارماه دیگر تمدید کرد که این اقدام به معنای نادیده گرفتن درخواست دولت لیبی است .
وزیر امورخارجه لیبی در نامه خود که روز دوشنبه به عنوان سند شورای امنیت انتشار یافت همچنین از شورای امنیت خواسته است تاکمیته ای را برای بررسی ادعاهای دولت امریکا مبنی بر تهدیدات لیبی نسبت به منافع وامنیت ملی این کشور تعیین نماید.
دراین نامه بابی اساس خوانده شدن ادعاهای سه دولت فوق ( امریکا،انگلیس و فرانسه ) مبنی بر دخالت لیبی در فعالیتهای تروریستی در جهان از شورای امنیت خواسته شده است تاهیاتی را برای اطمینان از عدم حضور هرگونه پایگاه و یاگروه تروریستی در لیبی به این کشور اعزام نماید.
۰ نفر