۲۶ مرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5842439
T T
۰ نفر
گزارش نیویورک تایمز در مورد حمایت مسلمانان امریکا از حماس # نیویورک - ایرنا 26/5/74 برابر با 17 اگوست 1995 رسانه های جمعی امریکافعالیتهای خود رابرای باصطلاح افشای آنچه که آن را شبکه تدارکاتی گروههای مبارز اسلامی فلسطینی در امریکا می نامند افزایش داده اند.
این اقدام رسانه های امریکابا تلاشهای رژیم صهیونیستی برای تحت فشار گذاردن جوامع مسلمان امریکابرای قطع حمایتهای خود از گروههای مبارز اسلامی فلسطینی همزمان شده است .
این اقدامهادر شرایطی صورت می گیرد که دستگیری " موسی ابومرزوق " شهروند فلسطینی مقیم امریکا و استرداد احتمالی وی درآینده به رژیم صهیونیستی طی چند هفته اخیر در صدر اخبار رسانه های جمعی امریکا قرار داشته است.
روزنانه نیویورک تایمز یک صفحه از شماره روز چهارشنبه خود را به این مسئله اختصاص داده و به تشریح ارتباطات سازمان حماس با هواداران خود در امریکا و فعالیت گروههای اسلامی جمع آوری اعانات و صدقات در این کشور پرداخته است.
در این گزارش مشروح که تحت عنوان " کمکهای مالی مسلمانان امریکا به گروههای فلسطینی دخیل در تروریسم " به چاپ رسیده آمده است: گروههای خیریه اسلامی در امریکا از جمله صندوق صدقات " نرید" وابسته به انجمن اسلامی فلسطینیان مقیم امریکا هرگونه کمک مالی خود به فعالیتهای تروریستی در خاورمیانه را تکذیب می کنندومدعیند که کمکهای آنها تنها صرف تامین هزینه های فعالیتهای خیریه از جمله اداره مدارس ، بیمارستانها و ایتام در اراضی اشغالی فلسطین می شود.
مقامهای رژیم صهیونیستی و امریکااین مسئله را رد نمی کنند امامعتقدند بخشی از کمکهای مالی مسلمانان مقیم امریکا صرف تدارک عملیات تروریستی حماس در اراضی اشغالی می شود.
" عماد فلوجی " یکی از مسوولان عالیرتبه حماس در مصاحبه ای در دفتر خود در نوار غزه می گوید.. باید بین فعالیتهای نظامی حماس به عنوان یک سازمان مقاومت زیرزمینی و فعالیتهای خیریه و عام المنفعه آن در اراضی اشغالی تفاوت قائل شد.
وی مدعی است.. سازمان حماس برای فعالیتهای نظامی خود در اراضی اشغالی فلسطین هیچ کمکی از خارج دریافت نمی کند و کمک مسلمین جهان در خارج ، تنها صرف فعالیتهای عام المنفعه می شود.
نیویورک تایمزدر این باره می افزاید: در شرایطی که عرفات به دلیل نداشتن بودجه لازم برای پرداخت حقوق عقب افتاده نیروهای انتظامی فلسطینی در نوار غزه و شهر اریحا، شدیدا به مقامات امریکایی و اسرائیلی انتقاد می کند، سازمان حماس در ماه رمضان سال گذشته در سطح هواداران و شهروندان بی بضاعت فلسطینی لباس و گوشت مجانی توزیع کرد.
روزنامه امریکایی اضافه می کندعماد فلوجی مدعی است که 50 درصدکمکهای مالی به حماس از سوی شهروندان فلسطینی مقیم اسرائیل تامین می شود و مسلمانان و فلسطینیان مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس ، نوارغزه و کشورهای اروپایی و امریکایی به ترتیب 25 ، 15و 10 درصد دیگر این کمکها را تامین می کنند.
به نوشته این روزنامه هرچند مقامهای اسرائیلی و امریکایی اطلاعات ناچیزی در مورد چگونگی تدارک مالی سازمان حماس در اختیار دارند ولی منابع اطلاعاتی اسرائیلی معتقدند که سازمان حماس 40 درصد کمکهای مالی خود را از کشورهای عربی ،20 درصد راازشهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی، 10 درصد را از ایران و10 تا 15 درصد را از امریکا و دیگر کشورهای جهان تامین می کند.
مقامهای اسرائیلی با اشاره به کمک چشمگیر مسلمانان مقیم امریکا به سازمان حماس مصرانه از امریکامی خواهند تا راهی را برای قطع این کمکهابیابد.
نیویورک تایمز در ادامه می نویسد.. در جلسه سالانه انجمن جوانان مسلمان عرب که در دیماه سال گذشته درهتل " هایت" شهر شیکاگو برگزار شد، پنج هزار نفر شرکت کرده بودند در این مراسم زمانی که از بلندگوها اعلام شد یک رزمنده فلسطینی در عملیات انتحاری با حمله به یک اتوبوس در شهر بیت المقدس 12 اسرائیلی را مجروح ساخت ، فریاد " ا...اکبر" حاضرین سالن کنفرانس را به لرزه درآورد.
شهر شیکاگو یکی از پایگاههای عمده هواداران حماس درامریکا است و این سازمان از نفوذ زیادی در سطح جامعه مسلمین ایالات " ایلینویز" ، و " دیترویت" نیویورک برخوردار است.
مسجد " بریج ویو" در جنوب شیکاگو یکی از فعالترین مساجد مسلمانان در امریکا می باشد که نماز جمعه در آن با حضور صدها و بعضا هزاران مسلمان برگزار می شود.
اشتیاق مسلمین برای شرکت در مراسم مختلفی که در این مسجد برگزار می شود به حدی است که پلیس تدابیر ترافیکی ویژه ای رابرای هدایت اتومبیلهای شرکت کنندگان وضع می کند.
صفوف نمازگزاران بدلیل کثرت مسلمانان بعضا به خیابان مقابل مسجد " بریج ویو" کشیده می شود.
" شیخ جمال سعید" امامت این مسجد را به عهده دارد که دو سال پیش در سفرش به فلسطین اشغالی توسط مامورین اسرائیلی دستگیر شد.
وی و چهار تن از همراهانش که تماما از فعالین این مسجد بودند به اتهام کمک مالی به سازمان حماس دستگیر شدند.
همه آنها به غیر از " محمد الحمید خلیل صلاح" پس از شش ماه بازداشت وبا امضاء اعتراف نامه هایی به زبان عبری که حاکی از کمک مالی آنها به حماس بود، آزاد گردیدند.
به گفته افراد آزاد شده که به امریکا بازگشته اند هیچ یک از آنها قادر به خواندن متن عبری اعتراف نامه های خود نبودند و مقامهای اسرائیلی شرط آزادی آنها را امضای این اعتراف نامه ها عنوان کرده اند.
" محمد صلاح" فروشنده اتومبیل در شهر شیکاگو که به هنگام دستگیری 650 هزار دلار پول در کیف خود حمل می کرده است در دادگاه نظامی اسرائیل که در پشت درهای بسته برگزار گردید به جرم کمک مالی به سازمان حماس به پنج سال زندان محکوم شد و هم اکنون دوره محکومیت خود را می گذراند.
مقامات اسرائیلی مدعی هستند که اطلاعات مربوط به موسی ابومرزوق را از " محمدصلاح " کسب کرده اند.
به گفته این مقامات " محمد صلاح " از طرف مرزوق مامور بوده است که جوانان فلسطینی را به جذب در سازمان حماس تشویق کند و بخشی از پول همراه خود را به شاخه نظامی حماس تحویل دهد.
نیویورک تایمز در این باره ادعامی کند: سازمان حماس با طعمه "شهادت" جوانان سرخورده فلسطینی راجذب می کند و آنان را به " انتحارگرایی" تبدیل می کند که حاضرند جان خود رابرای حمله به اهداف اسرائیلی فداکنند.
در شرایطی که مقامات دولت امریکا مشغول بررسی درخواست اسرائیل برای استرداد" ابومرزوق" هستند نمایندگان سازمان حماس تلاش وسیعی رادرسوریه، مصر و اردن آغاز کرده اند که دولت امریکا را به آزادی "ابومرزوق" ترغیب کنند.
نمایندگان این سازمان تهدید کردند که در صورت تحویل " ابومرزوق" به اسرائیل ، منافع امریکا را مورد حمله قرار خواهند داد.
چنین تهدیدی در صورت عملی شدن ، تغییر عمده ای در خط مشی و استراتژی سازمان حماس محسوب می شود.
" ابومحمد مصطفی" نماینده سازمان حماس در دمشق دراین باره می گوید..
سازمان حماس همواره از حمله به منافع و شهروندان امریکایی درداخل وخارج اراضی اشغالی اجتناب کرده وحملات خود را به اشغالگران اسرائیلی محدود کرده است.
وی در خاتمه می افزاید: ما امیدوار و آرزومندیم که وادار به تغییر این سیاست خود نشویم.
۰ نفر