۱۹ اسفند ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 5859498
T T
۰ نفر
نخستین خط کشتیرانی سازمان همکاریهای اقتصادی " اکو " در بندرعباس آغاز بکارکرد # بندرعباس -ایرنا 19 اسفند 1374 برابر با 9 مارس 1996 نخستین خط کشتیرانی سازمان همکاریهای اقتصادی " اکو " موسوم به اکواکرام روز شنبه در بندرعباس آغاز بکار کرد.
با اغاز بکار این خط کشتیرانی امکان مبادلات تجاری بین کشورهای عضو اکو و اسیای میانه از طریق بنادر ایران فراهم شد.
در مراسم گشایش این خط کشتیرانی، قایم مقام وزارت بازرگانی ایران ازان بعنوان سمبل یک همکاری مشترک بین کشورهای عضو که می تواند درتحکیم روابط دوستی و توسعه همکاریهای اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد، یادکرد.
حسین نقره کار شیرازی افزود سازمان همکاریهای اقتصادی " اکو " بستر مناسبی برای توسعه همکاریهای کشورهای عضو که از مشترکات عمیق فرهنگی ، تاریخی و روابط دیرینه تجاری برخوردارند ، فراهم کرده است .
وی گفت اکو وارد دوره اجرایی طرحهای مشترک شده و در شرایط کنونی موفقیت این سازمان در گرو ایجاد زیرساختهای مناسب از قبیل خط کشتیرانی اکو است .
وی از این خط بعنوان سیستم حمل و نقل کارامد دریایی ارزان - مطمئن و سریع برای کشورهای عضو بویژه کشورهایی که به ابهای ازاد راه ندارند و فاقد ناوگان ملی برای انتقال حجم عظیم کالاهایشان هستند، یادکرد.
دراین مراسم شمشاد احمد دبیرکل دوره ای " اکو " تلاش ایران برای به ثمر نشستن خط کشتیرانی اکو را ستود و اظهار امیدواری کرد موفقیتهای بیشتری در زمینه حمل و نقل دریایی دراینده حاصل شود.
در ادامه این مراسم علیرضا خوشرو مدیر عامل شرکت کشتیرانی اکو گفت دراین خط یک فروند کشتی باظرفیت حمل یازده هزار و 795 تن بکار گرفته شده و در اینده با حمایت کشورهای عضو اکو و گسترش دامنه فعالیتها این شرکت به یکی ازقوی ترین خطوط کشتیرانی در منطقه تبدیل خواهد شد.
دراین مراسم سفیران و کارداران کشورهای عضو اکو و اسیای میانه نیز شرکت داشتند.
۰ نفر