۱۵ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6110012
T T
۰ نفر
به گزارش خبرنگار شهری ایرنا، تخلفات ساخت و سازهای مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر به فروش تراکم و تغییر کاربری ها مربوط می شد که برخی از اعضای شورای جلوگیری نکردن از تخلفات را، برای شهر بحران ساز توصیف کردند.
;حسن بیادی ; نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در این باره به تداوم ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای مرتضی گرد در منطقه 19 تهران اشاره و خاطرنشان کرد: اگر جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در مرتضی‌ گرد گرفته نشود، در آینده نزدیک به یک بحران اجتماعی تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه هیچ گونه جلوگیری از روند ساخت و سازهای غیر مجاز در این محدوده انجام نمی شود، اظهار داشت: تخلفات ساخت و ساز در این محدوده، کار را به شورای تامین استان نیز کشانده است.
وی با طرح این سوال که ; نمی‌ دانم منافع چه کسانی در خطر است که جلوی این ساخت و سازها گرفته نمی ‌شود؟ ، افزود: افرادی که در حال سوء استفاده از این تخلفات و کسب درآمدهای میلیاردی هستند، آدم های فقیری نبوده و آنهایی که در آن نقطه ساکن می ‌شوند، فقیر خواهند بود.
** چمران: با وزیر کشور صحبت کرده ام مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأیید اظهارات بیادی گفت: حدود 20 روز گذشته با وزیر کشور در این رابطه صحبت کردم و قرار شد وزارت کشور دخالت کند.
وی تاکید کرد: مرتضی‌ گرد یک روستاست که دهیار هم ندارد، در مقطعی هم که شهردار منطقه 19 به آنجا رفته بود، حکم آوردند و دستگیرش کردند که به صورت کتبی این موضوع را برای وزیر کشور ارائه خواهیم داد.
** تخلفات ساخت و ساز در منطقه سه ;حمزه شکیب ; رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز به برخی تخلفات انجام شده در منطقه سه تهران اشاره کرد و گفت:ساخت و سازهای غیر مجاز منطقه یک و 2 به سایر مناطق تهران نیز سرایت کرده است.
به گفته وی، در یکی از خیابان‌ های فرعی دیباجی جنوبی کنار مجتمع ورزشی کوثر مجتمع مسکونی نگین دیباجی در حال ساخت است که براساس طرح تفصیلی مشخص شد که این زمین مرغوب روستایی است و باید 2 تا سه طبقه با سطح اشغال 40 تا 50 درصد ساخته شود.
شکیب تصریح کرد: مجوزی که برای این ساختمان صادر شده 9 طبقه با 145 واحد است. رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: این نمونه درشتی از تخلف صورت گرفته بود اما نمونه ‌های ریزی هم وجود دارد و در همین منطقه، زمین دیگری وجود دارد که با دریافت مجوز در تیر امسال امکان ساخت پنج طبقه داده شده است.
تهرام9100/ /1556/
۰ نفر