۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6112692
T T
۰ نفر
زیارت خاصه امام رضا(ع)در ناوگان حمل و نقلی به هنگام ورود به مشهد مناسب است ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/07/1390 اجتماعی.ارادت.زیارت مشهد _ دبیر جشن های دهه کرامت خراسان رضوی خواستار پخش زیارت خاصه حضرت رضا (ع) در هواپیما، قطار و اتوبوس های برون شهری به هنگام ورود به شهر مشهد شد.
سید جواد جعفری روز سه شنبه طی یک نشست خبری گفت : باید زائری که وارد شهر مشهد می شود در بدو ورود آماده قدم نهادن به مشهد الرضا (ع) و تشرف به بارگاه رضوی شود.
وی بیان کرد : نخستین قدم برای ایجاد فضای معنوی و زیارت بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) پخس زیارت خاصه برای زائر ورودی به شهر است.
وی گفت : بر این مبنا باید برنامه ریزی شود تا شرکت های هواپیمایی در پروازهای خود از هر مبدائی که به مقصد مشهد است در دقایق پایانی سفر و ورود به مشهد زیارت خاصه را برای مسافران پخش کنند و در سیستم ریلی و اتوبوس های برون شهری هم باید این اتفاق بیافتد.
وی ادامه داد : باید از فرصت دهه کرامت برای فضای سازی لازم در مشهد و شهرهای استان استفاده کنیم تا رنگ و بوی معنوی لازم را بیابد.
به گفته وی، باید مشهد و فضای خراسان رضوی از همان بدو ورود حال و هوای متفاوتی با سایر نقاط کشور داشته باشد و در این راستا باید همه دستگاه و بخش ها و اقشار مختلف مردم فعال شوند تا فضایی در شان مشهد الرضا (ع) در گوشه گوشه این منطقه فراهم کنند.
وی اظهار داشت : در این راستا باید دستگاه هایی چون شهرداری ها ، بازاریان و اصناف ، دانشگاه ها ، مدارس و مردم با بستن ریسه ها ، نمادها و المان های القا کننده شهر حضرت رضا (ع) در این زمینه اقدام کنند.
جعفری با بیان اینکه از علائم و نشانه های ارادتمندی ، وفاداری به ازش های اسلامی و قرآن کریم و ائمه تعطیم شعائر دینی و الهی است و بر این مبنا باید از قبل از ایام ولادت حضرت معصومه (س) و حضرت رضا (ع) خراسان رضوی و مشهد الرضا (ع) نمادی از این ارادت به اهل بیت (ع) باشد.
2713/659
۰ نفر