۲۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6117549
T T
۰ نفر
ساماندهی کامل بقاع شیخ صفی الدین اردبیلی و شیخ حیدر در الویت کاری میراث فرهنگی است ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/07/1390 اجتماعی.داخلی.بهداشت کوثر، اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت : ساماندهی کامل بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و شیخ حیدر در مشگین شهر جزو الویت های کاری این اداره کل می باشد .
بهروز ندایی روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در کنارکار ساماندهی این بقاع ، مرمت بناهای تاریخی نیز پیگیری می شود و اقدام برای ثبت ملی 16 اثرتاریخی را نیز در برنامه کاری خود داریم .
وی بیان کرد :تملک بناهای تاریخی، مرمت و بازسازی‌ خانه‌ها، حمام‌ها، مساجد و پل‌های تاریخی و ثبت آثار و محوطه‌های تاریخی را نیز به جد پیگیری می کنیم.
وی تاکید کرد که سعی داریم با سامان دادن و توسعه این بخش، استان اردبیل را نیز در زمره استان‌های گردشگرپذیر در بخش میراث فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی قرار دهیم. ندایی در ادامه از ثبت بیش از 800 اثر استان در زمره آثار ملی خبر داد و اظهار داشت: ثبت این آثار از سال 1310 با ثبت بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی آغاز شده به طوری که این مجموعه امسال به ثبت جهانی نیز رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این اقدامات افزایش جذب گردشگر و مسافران را به استان اردبیل سبب می‌شود تا زمینه یک تحول جدی را در این استان شاهد باشیم.
7123/530
۰ نفر