۳۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6120074
T T
۰ نفر
شورای فرهنگ عمومی گامی در راستای همفکری برای وحدت است .....................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/07/1390 فرهنگی.فرهنگ عمومی.دهلران دهلران - فرماندار دهلران گفت: شورای فرهنگ عمومی و ارائه راهکارها در این شورا گامی در راستای تعامل و وحدت در منطقه است.
به گزارش ایرنا ، "بهزاد علیزاده" روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهلران بیان داشت: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در بخش ها فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی در راستای پیوند بیشتر فرهنگی و اجتماعی و وحدت است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های فرهنگی منطقه و توجه به مسائل اعتقادی و دینی می تواند مهم ترین عامل ایجاد صلح ، دوستی و برادری بین طوایف منطقه باشد.
او افزود: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی با دعوت از معتمدین و متدینین و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و توجه به معارف دینی راهکاری تاثیر گذار است.
فرماندار دهلران به نقش فرهنگ سازی اشاره و اظهار داشت: ارائه راهکارهای فرهنگی ، بسط و گسترش فرهنگ اسلامی و مذهبی و بیان عواقب زیانبار سنت های قبیله ای منجر به ارتقاء سطح آگاهی عمومی می شود. وی گفت: امسال دو میلیارد و 800 میلیون ریال برای ساخت ، تکمیل ، تعمیر و تجهیز 24 مسجد در بخش موسیان هزینه می شود.
امام جمعه دهلران نیز در این نشست گفت: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و صفر باید تدابیر لازم برای حضور مردم در این مراسمات فراهم شود. حجت الاسلام سید "محسن موسوی" افزود: می طلبد با برگزاری برنامه های قرآنی و توجیه هیات های مذهبی مراسمات محرم را پر شور نگه داشت و زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کرد.
وی ادامه داد: حضور معتمدین در مراسمات مذهبی و دعوت از مردم برای حضور در مراسمات معنوی بویژه در ایام محرم در راستای ترویج فرهنگ دینی و جلوگیری از بدعت های ناروا موثراست.
565/7175
۰ نفر