۵ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6122217
T T
۰ نفر
نخستین یادواره 22 آلاله سرخ والا مقام شهر ششتمد سبزوار برگزار شد ................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/08/1390 فرهنگی.شهدا.یادواره سبزوار – در آستانه شهادت حضرت جواد الائمه (ع) ، نخستین یادواره 22 آلاله سرخ والا مقام شهر ششتمد سبزوار با استقبال جمع زیادی از خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ، مردم ولایتمدار بخش ششتمد و مسوولان شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب برگزار شد.
به گزارش ایرنا ، یکی از یادگاران و راویان دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه در این محفل معنوی خاطر نشان کرد: در بیان تاریخ دفاع مقدس در یادواره های شهدا بیشتر بعد احساسی و معنوی این دوران بیان شده و کمتر به عقلانیت آن پرداخته ایم.
" علیرضا دلبریان" گفت: در یادواره های شهدا باید به بیان چگونگی اراده های راسخ و رشادت های رزمندگان در شکست دژهای نفوذ ناپذیر دشمن هم پیش رود.
وی افزود: اعتقادات الهی ، توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار (ع) موتور حرکت رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی بود .
وی پشت پا زدن به دنیا و گذشتن از تعلقات ، سختکوشی ،فرهنگ کار و تلاش ، اطاعت پذیری از فرمانده در سخت ترین شرایط ،ایثار ، ساده زیستی و غیره را درس شهدا به نسل های امروز و آینده عنوان کرد.
وی با اظهار اینکه یادواره شهدا تنها نباید به قرائت فاتحه و تاثرات روحی خلاصه شود افزود: این یادواره ها باید تلنگر و تحولی در زندگی و فکر همه ما ایجاد کنند.
او بیان کرد: برگزاری یادواره های شهدا به منظور یادآوری شهدا و احترام به این بزرگمردان است که پشت این حرکت های نمادین ، عمل به سیره شهدا هم باید باشد.
این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به ایمان و اخلاص شهدا و ولایتمداری ایشان گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس روی فرمایشات رهبری حساب و کتاب نکردند و این از رموز پیروزی ما در این دوران بود.
وی با بیان اینکه در 30 سال گذشته هم با روحیه توکل به خداوند و اطاعت از رهبری پیش رفته ایم،بیان کرد: نباید اجازه سست شدن این عوامل داده شود.
این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس ما عشق بود و با معادله مادی نمی توان آن را محاسبه کرد همچنان که کربلا و دینداری معامله مادی نبوده و نیست.
وی اضافه کرد: سختکوشی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس جز در صدر اسلام و در رکاب ائمه اطهار (ع) در هیچ کجای تاریخ سابقه ندارد.
این همرزم شهدا با اظهار اینکه همه داشته های کنونی ما از شهداست ،اضافه کرد: امروز خانواده های شهدا درخواست های مادی ندارند بلکه تنها خواست آنها درک شدنشان توسط جامعه است.
روحانی مستقر شهر ششتمد هم گفت: رزمندگان در دروان دفاع مقدس چنان سیلی محکمی به گوش مستکبران زدند که که دیگر طمعی به مملکت ما نمی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین "سید باقر اسلامی خواه" با بیان اینکه باید از سال های دفاع مقدس درس ولایتپذیری و هوشیاری بیاموزیم، افزود: امروز اگر مطیع و پشتیبان ولایت باشیم هیچ گزندی به مملکت ما نمی رسد.
وی ادامه داد: عظمت و اوج گرفتن حضرت ابوالفضل (ع) هم به دلیل ولایتمداری ایشان بود.
وی بیداری اسلامی امروز جهان را حاصل عظمت رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد و با اشاره ای به پیشگویی امام راحل (ره) در مورد حرمت مزار پاک شهدا برای نسل های آینده گفت: دارالشفای آیندگان ما همین مزار پاک شهیدان است چرا که از همه چیر خود در راه خدا گذشتند.
این یادگار دوران دفاع مقدس خاطراتی از شهدا و گوشه هایی از امدادهای الهی دوران دفاع مقدس را بیان کرد. سرهنگ پاسدار" جعفر نمدچیان" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار هم در ابتدای این محفل معنوی ضمن خیرمقدم به میهمانان این مجلس یاد 22 شهید شهر ششتمد را گرامی داشت.
این یادواره به همت و با همکاری ستاد یادواره شهدای شهر و بخش ششتمد ، ناحیه بسیج ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، کنگره سرداران شهید استان و شماری از ادارات و نهادهای شهرستان سبزوار برگزار شد.
شهر ششتمد مرکز بخش ششتمد در جنوب سبزوار واقع شده است.
7501/7499/659
۰ نفر