۷ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6122529
T T
۰ نفر
سه هزار دانش‌آموز کامیارانی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند ..........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/08/1390 فرهنگی.کاروان راهیان نور.سه هزار دانش آموز.کامیاران فرمانده سپاه کامیاران گفت: سه هزار دانش‌آموز کامیارانی دختر و پسر توسط بسیج دانش‌آموزی و اداره آموزش و پرورش در سال جاری و در چند مرحله به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
به گزارش روز شنبه خبرگزاری ایرنا، سرهنگ محمدرضا شرفبیانی در جلسه هماهنگی اعزام کاروان‌های راهیان نور این شهرستان افزود: این دانش‌آموزان در یک اردوی سه روزه علاوه بر بازدید از مناطق عملیات جنوب کشور با درس آمادگی دفاعی به صورت عملی آشنا می‌شوند.
وی گفت: در مرحله نخست اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی 680 دانش‌آموز پسر شهرستان کامیاران طی چند روز آینده به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
وی آشنایی نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان در دفاع از سرزمین اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی را از اهداف اساسی این اردوها عنوان کرد و افزود: انتقال این رشادت‌ها به نسل جوان امروز موجب حفظ و استمرار بیش از پیش نظام می‌شود.
وی به تاثیرات برگزاری اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: بازدید کاروان‌های راهیان نور از مناطق جنگی، عملیاتی دفاع مقدس و لمس رشادت‌‌ها و ایثارگری‌‌های جوانان در آن دوران نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح آگاهی و بصیرت نسل جوان امروز در برابر انواع هجمه‌های دشمن دارد.
فرمانده سپاه کامیاران با بیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بین جوانان دارد، افزود: نهادینه کردن این فرهنگ جوانان و نوجوانان را در برابر هجمه‌های فکری دشمنان مصون می‌دارد.
وی اعزام کاروان‌های راهیان نور را ضرورتی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس و معرفی اسطوره‌های ارزشی دفاع مقدس برای نسل حاضر عنوان کرد و بیان داشت: این امر تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان امروز با دفاع مقدس است.
وی بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و افزود: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با اتکا به قدرت لایزال الهی، ابهت استکبار جهانی را در‌هم شکستند و موجب عزت و بالندگی جمهوری اسلامی در جهان شدند.
570/533
۰ نفر